گوناگون

رعایت اصول ایمنی به منظور حذف خطرات باعث پیشگیری ازبروز حوادث می شود

81140633 5654520

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمحمدعلی بهنودˈ روز یکشنبه در همایش و کارگاه آموزش ایمنی و زیست محیطی با اشاره به اصول اولیه ایمنی افزود: عدم رعایت ایمنی سبب حوادث و فوت انسان می شود.

وی با بیان اینکه اصول ایمنی را نباید فراموش کرد، تصریح کرد: باید در خصوص شناسائی خطرات برق گرفتی دقت لازم انجام شود.

بهنود در ادامه گفت: نکات ایمنی را باید در اولین گام قرار داد، ایمنی یک سرمایه گذاری است و یک هزینه نمی باشد.

معاون هماهنگی توزیع برق و مدیر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توانیر افزود: بیشترین حوادث ناگوار به خصوص در سال‎های 91 و 92 به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و نادیده گرفتن اقدامات پیش‎نیاز رخ داده است .

وی با بیان این که دبیرخانه ایمنی شمال کشور نخستین دبیرخانه منطقه‎ ای است، افزود: این دبیرخانه به عنوان بهترین و پیشروترین شرکت‎ ها در امور فنی، تحقیقات و بخش ایمنی می باشد..

وی با اشاره به اینکه تحقیقات و فناوری ‎های نوین سبب شده سطح توقعات از توانیر افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از جوامع مردم ضریب 99 درصد نفوذ را از توانیر توقع دارند، باید نوآوری را در همه عرصه ‎ها بررسی و با فرهنگ سازمان مطبق کنیم تا کاربری آن افزایش پیدا کند.

بهنود خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی به خصوص در منابع انسانی داخل سازمان و بیرون سازمان بحث بسیار مهمی است که هیچگاه نباید فراموش شود.

وی بر ضرورت مدیریت ریسک در محیط‎ های مختلف کاری تاکید کرد و گفت: مسائل به ظاهر کم‎ اهمیت و کوچک در واقع بسیار مهم از لحاظ اصول ایمنی شناخته می ‎شوند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فراوانی حوادث به لحاظ تعداد و عمق فاجعه به خطوط سر برمی ‎گردد، یادآور شد: گام ‎های اساسی ایمنی در چهار عامل اصلی خاموشی، تست، تخلیه و زمین موقت شبکه برق است.

7467/579

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا