گوناگون

رفع دردهاي مقاوم به درمان با روش جديد در کشور

سلامت نیوز: براي اولين بار در ايران روش جراحي کم تهاجمي براي از بين بردن درد در بدن بيماراني که دردهاي مزمن مقاوم به درمان دارند، به کار برده شد.

آرمان طاهري مدير گروه درد دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفت و گو با مهر، گفت: ما موفق به کار گذاشتن دستگاهي در بدن بيماري شديم تا دردهاي مقاوم به درمان وي را از طريق اين دستگاه کمتر کنيم.اين دستگاه بر اساس امواج الکتريکي عمل و دردهاي شديد را کنترل مي کند.وي تصريح کرد: هفته گذشته اين دستگاه در بدن يک خانم 27 ساله که 10 سال دچار دردهاي مزمن بود، کار گذاشته شد تا از اين طريق، سردردهاي مزمن وي کاهش پيدا کند.

طاهري ساختار فيزيکي دستگاه کنترل کننده درد را توضيح داد و گفت: دستگاه کنترل درد از 2سيم کوچک تشکيل شده است که در نواحي درد هاي مقاوم به درمان به کار برده مي شود و با عبور دادن از زير پوست تا نواحي زير شکم با توليد امواج الکتريکي و از طريق ژنراتوري به توليد برق مي پردازد که اين عمليات دردهاي بيمار را کاهش مي دهد.

وي با بيان اين که دستگاه هاي کنترل کننده درد، فناوري نويني در عصر حاضر هستند، تاکيد کرد: دستگاه کنترل درد در کنار اعصاب مرکزي و اتصال مغز به نخاع، با يک جراحي کوچک در بدن بيمار کار گذاشته مي شود که بعد از آن دستگاه امواجي را به بدن بيمار مي فرستد که عصب از انتقال درد به مغز و احساس درد توسط بيمار خودداري مي کند.

مدير گروه درد دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به اين که دستگاه کنترل درد مي تواند درد هر جايي از بدن را کنترل کند، عنوان کرد: استفاده از اين دستگاه در بدن افرادي که دردهاي مقاوم به درمان دارند، موثر است و مي تواند در بدن جانبازان نيز به کار برده شود.طاهري با تاکيد بر اين که دستگاه به صورت خودکار و مادام العمر است و مستهلک نمي شود، گفت: اين دستگاه ريموتي دارد که مي تواند به هنگام افزايش درد، ولتاژ دستگاه را کم و يا زياد کند. اين روش جراحي با همکاري دکتر مهبد لاجوردي متخصص بيهوشي و فلوشيب متخصص درد در ايران انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا