گوناگون

روان‌ آب‌های شهر باران‌های نقره‌ای جمع‌آوری می‌شود

معاون عمرانی شهرداری رشت گفت: مطالعه 15 پروژه روان آبهای سطحی تاکنون انجام شده است و با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است در بارندگی‌های اخیری که در شهر رشت شاهد بودیم، هیچ گونه آبگرفتگی در مسیرهایی که پروژه روان آب‌های سطحی اجرا شده را شاهد نبودیم.

مهندس محمدصادق رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، درخصوص اجرای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهر رشت که شهر باران‌های نقره‌ای هم نامگذاری شده و در طول سال شاهد بارش‌های فراوانی هستیم، متاسفانه در سالهای گذشته با بارش هر بارانی شاهد آبگرفتگی در خیابان‌ها و پیاده‌روهای این شهر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: همواره آبگرفتگی معابر در زمان بروز باران‌های سنگین در فصل پاییز و زمستان از دغدغه‌های اصلی شهرداری رشت محسوب می‌شود و در زمان آبگرفتگی تمامی نیروهای شهرداری موظف به رفع انسداد گلوگاه‌های خروجی آب تا فروکش شدن کامل آب هستند.

وی افزود: پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی از سال 91 آغاز شده است و تاکنون 24 پروژه در مسیرهای مختلف شهر که معمولا با بارش هر بارانی دچار آبگیری می‌شدند، اجرا شده است.

رسولیان خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه به طول 25 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان اجرا شده است.

معاون عمرانی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: مطالعه 15 پروژه روان آب‌های سطحی تاکنون انجام شده است و با تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است در بارندگی‌های اخیری که در شهر رشت شاهد بودیم هیچ گونه آبگرفتگی در مسیرهایی که پروژه روان آب‌های سطحی اجرا شده را شاهد نبودیم.

وی در ادامه به وظایف شرکت آب و فاضلاب هم در خصوص آبگرفتگی معابر اشاره و اذعان کرد: تمیز نکردن لوله‌های فاضلاب در طول سالهای اخیر سبب شده است که در زمان بارش شاهد آن باشیم که فاضلاب‌ها گنجایش ورود آبهای جاری را نداشته و شاهد سرریز شدن فاضلاب در خیابان‌های شهر باشیم و بر این اساس در زمان بارندگی کارکنان شهرداری با مشکلات بیشتری روبرو شوند.

رسولیان در پایان خاطرنشان کرد: در راستای همسطح سازی دریچه های فاضلاب نیز که از دیگر وظایف شرکت آب و فاضلاب است اقدام موثری صورت نگرفته و بالا و پایین تر بودن سطح دریچه ها نسبت به سطح خیابان باعث نارضایتی مردم شده است که در این راستا نیز شهرداری رشت با بخش خصوصی قراردادی برای همسطح‌سازی دریچه‌ها و نصب دریچه‌های پلیمر به جای دریچه‌های فلزی بسته است که براساس قرارداد 500 دریچه تا قبل از عید امسال باید جایگزین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا