گوناگون

روحیه تعاون و همکاری در جامعه فرهنگ سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی رحمت پور، شامگاه سه شنبه در همایش تولیدات کشاورزی و دامی گنبدکاووس، گنبد ریشه بسیاری از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را در فرهنگ دانست و گفت: مهمترین بحث ما تقویت در فرهنگ تعاون است و باید در جامعه تلاش شود تا در باور مردم ایجاد شود که تعاون می تواند در زندگی و فعالیت هی اقتصادی آنها تاثیرگذار باشد.

وی افزود: رسالت اصلی سازمان تعاون روستایی، هدایت حمایت و نظارت بر امور تعاونی ها از جمله تعاونی های روستایی کشاورزی تولید زنان و اتحادیه های مذکور است.

وی اعلام کرد: اداره تعاون روستایی گنبد کاووس دارای تعداد 19 پست سازمانی که در حال حاضر با تعداد 9 نفر نیرو کار نظارت هدایت و حمایت از 32 تشکل که شامل یک اتحادیه تعاونی روستایی، 7 شرکت تعاونی روستایی، 7 شرکت تعاونی کشاورزی و 16 شرکت تعاونی تولید و یک واحد نظام صنفی کار های کشاورزی را به انجام میرساند.

رحمت پور در تشریح فعالیت های این شبکه در سال 92 گفت: خرید محصولات کشاورزی تضمینی توافقی به میزان 27 هزار تن، تامین و توزیع کالاهای مصرفی اعضای روستاییان از طریق فروشگاه های مصرف به ارزش 21 میلیارد ریال، توزیع مواد سوختی شامل نفت سفید و نفت گاز روغن موتور مقدار 7 میلیون لیتر از برنامه های ما بود.

وی اظهار کرد: تامین و توزیع انواع کودها به مقدار 5400 تن،  تولید فراوری و توزیع انواع بذور اصلاح شده به مقدار 680 تن، تامین و توزیع انواع نهاده های دامی به مقدار 10000 تن از دیگر برنامه های ما در سال 92 بود.

در ادامه، یوسف سلیمانی معاون اداره شیلات استان هم گفت: فعالیت اداره شیلات به جز شهرستان گنبد در 4 شهرستان شرق استان شامل گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه را پوشش می دهد.

وی بیان کرد: 108 واحد پرورش ماهیان گرمابی بالغ بر 1055 هکتار و تولید 4177 تن و شهرستان گنبد وجود دارد ؛ همچنین منابع آب بندان ها  61 واحد با مساحت 3468 هکتار با تولید دو منظوره 5650 تن و کارگاه تکثیر بچه ماهی با 3 واحد و 22 میلیون قطعه علاوه بر استان گلستان به سایر استان ها نیز خدمات رسانی می کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: این اداره 87 واحد استخر های ذخیره آب کشاورزی با مساحت 47.8 هکتار و 234 تن ماهیان گرمابی دارد، 50 تن ماهی قزل الا در قفس به صورت پایلوت در سال گذشته و در 20 قفس با مساحت 150 هزار متر مربع داشتیم که توجیه اقتصادی خوبی نیز در این زمینه وجود داشت.

وی گفت: همچنین یک واحد پرورش ماهیان زیستی با مساحت 100 مترمربع و 60 هزار قطعه تولید شده است که بخاطر خشکسالی اخیر پیش بینی می شود امسال 20% کاهش تولید را داشته باشیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا