گوناگون

روستاييان در مناطق شكار ممنوع همياران محيط زيست هستند/ دستگیری شکارچی با کمک مردم

عباس طاهريان در گفتگو با خبرنگار مهر از اجراي طرح هاي آموزشي در خصوص محيط زيست در روستاهاي خواف خبر داد و گفت: روستاييان در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست كشور نقش بسزايي دارند و با توجه به ضرورت اين موضوع اهالی روستاهاي خواف از جمله بنديوان تحت آموزش های محیط زیستی قرار گرفتند.

همكاري اهالي حاشیه منطقه شکار ممنوع سده

وي به نقش دهياران در توسعه فرهنگي حفاظت از محيط زيست اشاره کرد و يادآور شد: اهالی این روستا از حاشیه نشینان منطقه شکار ممنوع سده بوده و روستای آنها در منطقه کوهستانی واقع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف ادامه داد: اين روستاييان هستند كه با اقدامات به موقع در حفاظت از تنوع زیستی موفق و جلوی تخریب طبیعت را بگیرند و در اين راستا روش های جلوگیری از شکار و صید و همکاری و شناسایی متخلفین شکار و صید به اهالي اين روستا آموزش داده شد.

وي در بيان برخي ماموريت هاي زيست محيطي در اين شهرستان با كمك اهالي مردم منطقه، گفت: در پی همكاری هاي مردمي متخلفی با همراهي يك كودك به شكار هوبره اقدام و قصد فریب مأموران یگان حفاظت را داشت كه در دام ماموران افتاد.

رئیس حفاظت محیط زیست خواف گفت: این متخلف که از اهالی سنگان است در منطقه دره و جین آباد اقدام به تله گذاری مي كرد؛ دستگیر شد.

IMG14364971

طاهریان افزود: گزارشات مردمی در مورد این متخلف از اقدام به رج زنی و تله گذاری به منظور صید هوبره و فروش و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر مي داد.

به گفته وی 8 عدد تله مخصوص هوبره به همراه یک دستگاه موتور سیکلت از اين متخلف ضبط و پرونده تخلف شکار پرندگان حمایت شده برای وی تشکیل شد.

گزارش هاي نیروهای افتخاری محلی از اهالی روستای گوریاب

طاهريان همچنين از گزارش هاي نیروهای افتخاری محلی از اهالی روستای گوریاب خبر داد و گفت: شكارچي كه دو راس آهو در منطقه شکار ممنوع مرزی خواف شكار كرده بود با اطلاع رساني اهالي روستا شناسایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست خواف با همراهي ماموران انتظامی کلانتری سنگان در بازرسی از منزل وی موفق به کشف اجزای 2 راس آهو از منزل او شدند.

طاهريان در پايان از همراهي اهالي روستاهاي اين شهرستان در حفاظت از محيط زيست تشكر كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا