گوناگون

شهردار مشهد قائم مقام مجمع عمومی صندوق جهانی توسعه اقتصادی شهرها شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: شهردار مشهد و هیئت شهرداری مشهد در  اجلاس مجمع عمومی صندوق جهانی توسعه اقتصادی شهرها با حضور موثرشان دستاوردهای بین‌المللی برای مشهد داشتند.

وی افزود: شهرداری مشهد از تجارب سایر کلانشهرهای جهان در قالب همکاری با سازمان‌های علمی و تخصصی بهره می برد و در این اجلاس اقداماتشان را در قالب دفاتر منطقه‌ای شبکه آموزش، صندوق توسعه اقتصادی شهرها، شبکه بانوان و دبیرخانه مرکزی شبکه جوانان متروپلیس اجرا می کنند.

معاون شهردار مشهد در ادامه عنوان کرد: با سخنرانی شهردار مشهد در مجمع عمومی صندوق جهانی توسعه اقتصادی شهرها، شهرداری مشهد به عنوان قائم مقام این صندوق برگزیده شد به طوری که دفتر منطقه ای این صندوق به مرکزیت مشهد به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی راهبرد مدیریت شهری مشهد در تعامل با تشکل‌ها و انجمن‌های بین‌المللی منطبق با بند 12 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی است.

برادران اظهار داشت: با انتخاب مشهد به عنوان دبیرخانه مرکزی شبکه جوانان متروپلیس در اجلاس گذشته متروپلیس؛ چشم‌انداز، اهداف، برنامه‌ها و شیوه نامه این شبکه در حضور شهرداران کلانشهرهای جهان ارائه و مورد اقبال شهرداران کلانشهرهای جهان قرار گرفت.

وی بر اهمیت ثبت و بکارگیری ایده‌های جوانان در موضوعات و مسایل مدیریت شهری تاکید و بیان کرد: با ارائه مدل سامانه جهانی ثبت و ارزیابی و بکارگیری ایده‌های جوانان جهان در موضوعات و مسایل مدیریت شهری، این سامانه در روزهای آینده راه‌اندازی خواهد شد.

برادران در سازمان‌های علمی و تخصصی بین‌المللی افزود: شهردار مشهد در نشست‌های تخصصی مختلف با موضوعات مدیریت شهری سخنرانی داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نشست “صدای شهرداران” اشاره کرد. ضمن اینکه دیدگاه‌های شهردار مشهد در حوزه تعاملات با جوانان در قالب کتاب “صدای شهرداران” توسط دبیرخانه مرکزی متروپلیس انتشار یافته که این از افتخارات بزرگ مشهد در حوزه تعاملات با جوانان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد به نشست مشترک شهردار مشهد با رئیس سازمان بین‌المللی متروپلیس اشاره و گفت: مذاکراتی در قالب نشست مشترک شهردار مشهد و رئیس متروپلیس با محوریت هم‌افزایی در عرصه‌های علمی و تخصصی بین‌المللی صورت گرفته که با همکاری‌های هرچه بیشتر می‌توان مشترکات را تا رسیدن به نتایج مفید پیگیری کرد.

برادران در خصوص نقش موثر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این اجلاس افزود: حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در این اجلاس مفید واقع شده و در سه محور شبکه بانوان، شبکه جوانان و صندوق FMD؛ نمایندگان شورای شهر با حضور مؤثر خود در نشست‌های تخصصی سه شبکه بین‌المللی، به ارائه تجربیات و اقدامات مدیریت شهری مشهد پرداختند.

وی گفت: نمایشگاه تخصصی ارائه تجارب کلانشهرهای جهان با محور تبادل تجارب ارزنده بوده و شهرداری مشهد به ارائه دستاورد های خود در قالب دفاتر مذکور در این نمایشگاه پرداخته است.

یازدهمین اجلاس متروپلیس با حضور فعال 137 کلانشهر جهان، در سی‌امین سالگرد تشکیل سازمان جهانی متروپلیس در حیدر آباد هندوستان در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا