گوناگون

رییسی: کسی نمی تواند از اراده پولادین قوه قضاییه در برخورد با فتنه گران و مجرمان سوء استفاده کند

81144655 5661653

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ،افزود: زمان اعلام انتصاب آقای اسماعیلی به سمت رییس کل دادگستری استان تهران با اتفاقات بند 350 اوین همراه شده بود در حالی که این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم نداشتند اما رسانه های ضد انقلاب و جریان فتنه تلاش کردند از آن سوء استفاده کنند.

رییسی با قدردانی از زحمات غلامحسین اسماعیلی در مدت تصدی در سمت سازمان زندان ها گفت: احساسم این است که این دوره از دوره های بسیار خوب و ارزشمند سازمان زندان ها بوده است.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان سازمان زندان ها اظهار داشت: سربازان گمنامی که امروز در سازمان زندان ها تلاش می کنند ضمن قدردانی از آنها می خواهم همان همکاری دوره اسماعیلی را تداوم دهند.

معاون اول قوه قضاییه محیط زندان را جایگاهی برای بازسازی افرادی توصیف کرد که به هر دلیل نابهنجاری، ارتکاب جرایم، رفاقت های نامناسب و ارتباطات ناسالم سر و کارشان به زندان افتاده است.

رییسی تاکید کرد: محیط زندان باید محیطی برای بازسازی کرامت انسانی زندانیان باشد.

وی با بیان اینکه زندان بحث انتقامجویی نیست بلکه بحث اصلاح فرد زندانی است افزود:حتی در نوع نگهداری این زندانیان نباید کرامت آنها شکسته شود.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه در تعریف جامعه سالم گفت: جامعه سالم جامعه ای است که سنگ بنای آن براساس توحید، عدالت، معنویت و اخلاق استوار باشد.

رییسی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) افزود:هر فردی بتواند چهار رابطه ارتباط خود با خدا، خود با خود، خود با دیگران و خود با جهان هستی را دقیق بشناسد در آن حالت آن جامعه، جامعه سالم خواهد بود.

معاون اول قوه قضاییه، آرمان شهر اسلامی را جایی خواند که در آن جرم، جنایت، کجی در اخلاق و فکر و عمل وجود نداشته.

رییسی افزود: این امکان وجود ندارد که این موارد اصلا در جامعه اسلامی مشاهده نشود اما می توان کمترین موارد کجی و جرم را در این جامعه شاهد بود.

وی با اشاره به تعریف تربیت از دید مرحوم فلسفی گفت: تربیت یعنی احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی و عفو یک زندانی یعنی این که این فرد اصلاح شده و ضرورتی ندارد که او تا آخر موعد در زندان بماند پس زندان بر او تاثیرگذار بوده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سیاست قطعی دستگاه قضایی حبس زدایی است، گفت :سیاست قطعی دستگاه قضایی حبس زدایی است که رهبر معظم انقلاب این را از سیاست های خوب قضایی عنوان فرمودند.

وی ادامه داد: تاکیدمان بر آن است که از قرار بازداشت و حبس جز در موارد ضروری استفاده نشود و تلاش داریم در راستای سیاست حبس زدایی آمار زندانیان را کاهش دهیم.

رییسی افزود: در این زمینه توفیقاتی نیز به دست آورده ایم و در جهت اجرای این سیاست حتما باید گام های بیشتری برداشته شود.

اجتمام (3) ** 9317** ل.ا

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا