گوناگون

وجود سبک زندگی غربی مانع پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در کشور شده

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ترقی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار داشت: اگر به فرهنگ خود تعصب و پایبندی نداشته باشیم خیلی زود تحت تاثیر فرهنگ های بیگانه قرار خواهیم گرفت و باید با استفاده از الگو های مبتنی بر اسلام بتوانیم بازگشت تدریجی به سبک زندگی اسلامی داشته باشیم و موانع را از سر راه خود برداریم.

وی با اشاره به نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی عنوان داشت: اگر در خانواده ها اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد می توانیم شاهد استحکام خانواده ها باشیم  که در این صورت خانواده ها در برابر تکان های بیرونی مقاوم خواهند بود  و دچار بحران نمی شود.

ترقی اضافه کرد: اگر خانواده ای مصرف کمتر کند، می تواند به خوبی پس انداز کند و همچنین از چشم و هم چشمی ها  و اسراف دوری کند می تواند در برابر ناملایمات اجتماعی و اقتصادی استوار باشد و دچار فقر و بدهکاری نمی شود  و همچنین اگر اشتغال در حد تامین نیازهای معقول باشد   می توانیم شاهد خانواده ای با دوام باشیم.

وی  افزود: باید به این باور برسیم که زندگی که سبک زندگی غربی وارد آن می شود دیگر هیچ آرامشی در آن وجود نخواهد داشت چرا نمونه های سبک زندگی غربی در حال حاضر به بمبست رسیده است و خانواده ها در آن متلاشی شده اند.

ترقی  با بیان اینکه در حال حاضر 190 شبکه ماهواره ای  دشمن بر روی افکار جامعه کار می کنند، تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی تهاجم دشمن به شبیخون فرهنگی تبدیل شد و به گونه ای تلاش دارند تا در ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه تاثیر گذار باشند  و ذائقه مردم را تغییر دهند.

وی افزود: در حال حاضر در غرب هویت فطری افراد از بین رفته است و چیزی به عنوان اخلاق وجود ندارد به گونه ای که سیر و کمال انسان ها  به واقعه ای پوچ و بیهوده تبدیل شده است.

عضو و دبیر شورای مرکزی کمیته امداد کشور  ادامه داد: طبیعی است که این نوع سبک زندگی نمی تواند برای زندگی ما مطلوب باشد و آنان با ترویج این نوع سبک زندگی در کشورهای جهان سوم تلاش دارند تا عدم خود باوری  و تفکرات غلط را در بین مردم  رواج دهند و به این طریق به اهداف سلطه گرانه خود دست یابند.

وی با عنوان اینکه برخی معتقدند که تاثیر دین باید در زندگی حداقلی باشد، اظهار داشت: با این روش افراد جامعه دچار التقاط می شوند و فرهنگی غربی و اسلامی شکل می گیرد بلکه باید تلاش کنیم تا اثرات دین را در تمامی زوایای زندگی مشاهده کنیم.

ترقی نگاه زندگی را متناسب با آموزه های اسلامی درست دانست و تاکید کرد: با نگاه اسلامی می توانیم به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی نزدیکتر شویم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا