گوناگون

کاهش فرار با افزایش قرار

81144657 5661683

سردار ˈسعید منتظرالمهدیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: خانواده کوچک ترین اما مهم ترین نهاد اجتماعی است که متاسفانه امروز ظهور و بروز پدیده های متنوع ، متعدد و هنجارشکن در جامعه آسیب های غیرقابل جبرانی را به این نهاد مقدس وارد کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شاغل بودن والدین، فرزندان برخی خانواده ها به حال خود رها شده اند، اضافه کرد: عدم ایجاد یک فرصت برای گفتمان در محیط خانه ، صدمات جدی به

بنیان خانواده وارد کرده بدین معنا که پایه های این نهاد در حال فروریختن است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش مهارت های زندگی اعضای خانواده ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلاتی که بروز و ظهور می یابد ناشی از این است که افراد نوع برخورد با آسیب ها را نمی دانند.

منتظر المهدی با اشاره به وجود 30 مرکز مشاوره و مددکاری خارج از سطح نیروی انتظامی در تهران و 10 مرکز در استان های کشور اظهار داشت: همه حتی افرادی که فاقد پرونده قضایی هستند می توانند برای رفع مشکلات خود از مشاوره های این مراکز بهره

گیرند هر چند نیروی انتظامی در 600 کلانتری نیز دایره هایی را به همین منظور اختصاص داده است.

وی یادآور شد: بیش از 300 هزار پرونده در سال 92 به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شد که حدود 70درصد از آنها از دایره قضایی و انتظامی به دلیل مصالحه پرونده ها خارج شد.

منتظر المهدی با بیان اینکه این رقم بسیار قابل توجه است، گفت: این مساله نشان می دهد که طرف های دعوا مهارت های کافی برای مقابله با مشکلات را نداشتند.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر آموزش همگانی افزود: نکته حایز اهمیت دیگر این است که به اذعان مشاوران و مددکاران پس از پنج تا شش جلسه مراجعه طرفین به این مراکز مسائل حل و فصل شده که این امر نیز نشان می دهد مشکلات بسیار سطحی بوده و با آموزش های لازم قابل اغماض است.

** همه ˈزنان ویژهˈ مجرم بالفطره نیستند

سردار منتظر المهدی در پاسخ به این سوال که اقدامات ناجا در حوزه مقابله با پدیده ˈزنان ویژهˈ چیست؟ گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد نوع نگاه به این افراد است که باید متفاوت باشد یعنی همه آنها را به عنوان یک مجرم بالفطره نبینیم.

وی بیمار بودن بسیاری از این زنان، کاهش اعتماد به نفس، وجود خلاء های عاطفی، طرد از جامعه و برخی مشکلات خانوادگی را از جمله علل روی آوردن این افراد به روسپی گری عنوان کرد.

معاون ناجا با تاکید بر لزوم بررسی ریشه های این پدیده در جامعه اظهار داشت: بهترین روش درمان این زنان مشاوره، ارائه راهکار و آموزش مهارت های مقابله ای و زندگی اجتماعی به انهاست .

وی با تاکید بر وجود مکان هایی برای تحت پوشش قرار دادن این افراد ابراز امیدواری کرد با اقدامات لازم بستر مناسبی برای بازگشت آنها در مسیر صحیح زندگی فراهم شود.

اجتمام**1880**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا