گوناگون

رییس اتاق بازرگانی اردبیل:بخشنامه‌های حمایت از تولید اجرا نمی‌شود

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به این‌که عدم تغییر مدیران میانی از موانع اجرای بخشنامه‌های تسهیلی است، خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال که آیا در دولت یازدهم صنعت از رکود خارج شده است هم آری است و هم نه و پاسخگویی به آن نیازمند بررسی کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین پیرموذن در جلسه مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اگر دوران تورم 42 درصد را یادآوری کنیم از رکود خارج شده‌ایم، اما در حال حاضر بخشنامه‌هایی که با هدف حمایت از تولید صادر می‌شود عملا به اجرا درنمی‌آید.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل با بیان این‌که بسیاری از بخشنامه‌های تسهیل ساز در حوزه گمرک، بانک و مالیات تدیون شده است، ادامه داد: اگر این برنامه‌ها به اجرا درآید بخش عمده‌ای از مشکلات تولید و صنعت رفع می‌شود.

پیرموذن با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی فقط در وظایف سه قوه تعریف نمی‌شود و بخش خصوصی نیز باید مشارکت داشته باشد، یادآور شد: برای ایفای این نقش بخش خصوصی نیازمند ابزارهایی است تا بتواند به صورت فعال وارد عمل شود.

پیرموذن با اشاره به مشکلات فعلی بخش خصوصی و وضعیت فعالیت بنگاه‌های کوچک و زودبازده، افزود: به دلیل تسهیلات اجباری استانداری‌ها، بنگاه‌های کوچک رابطه بین بخش خصوصی و بانک را مخدوش کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اضافه کرد: در عین حال نگاه امنیتی به تولید در استان از موانع توسعه تولید محسوب می‌شود.

وی گفت: علت برگشت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان از سال 90 برگشت قوانین دست و پاگیر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا