Mihanpostفرهنگی

رییس هیئت داوران فستیوال دینارد معرفی شد

به گزارش میهن پست -فستیوال فرانسوی دینارد که از فیلم‌های بریتانیایی تجلیل می‌کند، بیست و پنجمین سالگرد خود را امسال به ریاست کاترین دونو پشت سر می گذارد.

 مهر به نقل از فیگارو نوشت، بیست و پنجمین سالگرد فستیوال فیلم بریتانیایی دینارد در فرانسه، مراسم امسال خود را با حضور کاترین دونو به عنوان رییس، جشن خواهد گرفت. این بازیگر پرآوازه مسئولیت رهبری هیات داوران مراسم امسال که در استراحت‌گاهی در شمال فرانسه برگزار می‌شود و فیلم‌های برتیانیایی را به نمایش می‌گذارد، بر عهده خواهد داشت.

دونو جای اریک کانتونا افسانه فوتبال فرانسه را که بعدها تبدیل به بازیگر شد به عنوان رییس هیات داوران امسال گرفت. کانتونا سال گذشته ریاست هیات داورانی را بر عهده داشت که شامل دیوید پارتیف تهیه کننده برنده جایزه اسکار فیلم «شکسپیر عاشق»، آلیس ایو، مایکل اسمایلی، هیپولایت ژیراردو و توبی جونز بازیگر نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب و اتحادیه کارگردانان آمریکا می‌شد.

از افراد مشهور بریتانیایی که تا به حال فیلم‌هایشان را در این فستیوال کوچک در منطقه بریتانی فرانسه به نمایش گذاشته‌اند می‌توان به راجر مور، هیو گرنت و کریستین اسکات-توماس اشاره کرد.

به غیر از فیلم اخیر دونو با عنوان «او می رود» که در همین منطقه فیلمبرداری شده بود، این بازیگر ۷۵ ساله نامزد دریافت جایزه اسکار بیشتر وقتش را در ساحل زمردی می گذراند و سال گذشته تولد هفتاد و پنج سالگی‌اش را نیز در دینارد جشن گرفت.

فستیوال فیلم های بریتانیایی دینارد از روز هشتم ماه اکتبر کار خود را آغاز می‌کند و تا روز دوازدهم ادامه دارد. بقیه اعضای هیات داوران تحت ریاست دونو اواخر ماه تابستان معرفی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا