گوناگون

رییس کل دادگستری گلستان: آهنگ رشد جرم در استان کندتر شده است

81219723 5793036

به گزارش ایرنا، ˈاحمد فاضلیانˈ روز یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: در سال جاری آمار و ارقام در برخی حوزه های قضایی گلستان از کاهش 20درصدی ورودی پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.

این مقام ارشد قضایی گلستان اضافه کرد: سال 91 ورودی پرونده ها به دادگستری ها 10 تا 15 درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت، درحالی که این رقم در سال 92 فقط سه درصد بود.

فاضلیان با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم میزان ورودی پرونده به محاکم استان را منفی کنیم، افزود: اما، کندشدن آهنگ ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز حاکی از انتخاب درست مسیر در این بخش است.

رییس کل دادگستری گلستان ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ قانون جدید پیشگیری از وقوع جرم و به صحنه آمدن همه دستگاه های اجرایی، موفقیت های خوبی در این بخش حاصل شود.

فاضلیان افزود: درلایحه پیشگیری از وقوع جرم، وظایف همه دستگاه ها مشخص شده است و نیز باید در قبال وظایف خود، پاسخگو باشد.

وی گفت: اگر می خواهیم در بخش پیشگیری از وقوع جرم به نتیجه برسیم باید با آگاه کردن مردم از خطر بالقوه ای که آنان را تهدید می کند، برنامه های پیشگیرانه را به دغدغه عمومی تبدیل کنیم.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: تجربه نشان داده است هرگاه مردم در بحث پیشگیری از جرم وارد صحنه شده اند، کار نتیجه بخش بوده است.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان با تاکید بر تعاملات خوب بین دستگاهی در استان از مدیران دستگاه ها خواست که برنامه های پیشگیرانه را درقالب طرح های کارگاهی و کاربردی ارائه کنند.

ˈعباس پوریانیˈ دادستان گرگان نیز در این نشست در پاسخ به اینکه چرا با وجود برنامه های پیشگیرانه، هنوز نتواسته ایم به نتیجه دلخواه در استان برسیم، گفت: اگر مشارکت مدیران استانی در طرح های پیشگیری ازجرم بیشتر باشد، می توانیم در این بخش موفق تر عمل کنیم.

ˈحسین شعبانیˈ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز در سخنانی گفت: 10 کارگروه پیشگیری از وقوع جرم در بخش های مختلف در استان فعال است.

وی اضافه کرد: اگر تمرکز ما بر پیشگیری، کنترل و کاهش سرقت مستوجب تعزیر، تصادف، اعتیاد و اختلافات خانوادگی باشد، علاوه برجلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی، از ورود پرونده به دادگستری ها نیز کاسته می شود.

شورای پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رییس کل دادگستری و قائم مقامی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با عضویت مدیران دستگاه های اجرایی هر استان برگزار می شود.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا