Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ساخت بزرگترین موتور هواپیمای جهان به سفارش بوئینگ + ویدیو

ساخت بزرگترین موتور هواپیمای جهان با نام GE۹X به سفارش کمپانی بوئینگ در مرکز هوانوردی – جی ایی -اوهایو آمریکا انجام که این موتور هواپیما در حالی تا به امروز جز بزرگترین موتورهای ساخته شده هواپیما در جهان محسوب می شود که پروانه قسمت جلوی این موتور با ۳.۳۵ متر عرض هیبت می تواند علاوه بر قدرت نمایی خارق العاده خود هیبت خاصی نیز به آن می بخشد. با میهن پست همراه شوید.

قدرت رانش بزرگترین موتور هواپیمای جهان ۱۰۰ هزار یکایی بر جرم بوده که مراحل ساخت اولین این موتور هواپیما که در سال ۲۰۱۱ میلادی شروع شده بود به پایان رسید و آزمایشات خود را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بزرگترین موتور هواپیمای جهان به سفارش شرکت ایرلاین ۷۷۷X بوئینگ طراحی شده و پیش بینی می شود بیش از ۷۰۰ سفارش برای موتور GE۹X به ارزش ۲۹ میلیارد دلار درخواست شود.

وزن این موتور به دلیل استفاده از «کامپوزیت های ماتریکس سرامیکی» کاهش پیدا کرده ضمن اینکه بکارگیری این مواد باعث می شود محفظه احتراق و توربین GE۹X تا حرارت یک هزار و ۳۱۵ درجه سانتیگرادی را تحمل و آلایندگی کمتری تولید کند.

جالب است بدانید دهانه های سوخت این موتور دارای طراحی سه بعدی بود ه همچنین دومین موتور این هواپیما در سال آینده میلادی مورد آزمایش قرار می گیرد و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی خدمات موتور GE۹X ارائه شود.

منبع: aerospacetestinginternational

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا