Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ربات راهب ژیانر آغازی جدی برای ورود تکنولوژی در حوزه دین ؟

ربات راهب ژیانر  آغازی جدی برای ورود تکنولوژی در حوزه دین خواهد بود! چرا که یک معبد بودایی در حومه پکن تصمیم گرفته برای جذب پیروان، روش‌های سنتی را کنار بگذارد و از فناوری‌ها کمک بگیرد. معبد لانگ‌کوان – Longquan – در چین ربات راهبی را طراحی کرده است که می‌تواند مانتراهای بودایی را بخواند، براساس فرمان‌های صوتی که به او می‌دهند، حرکت کند و مکالمات ساده با بازدیدکنندگان برقرار کند.با میهن پست همراه شیود.

ربات راهب ژیانر ۶۰ سانتی‌متر قد دارد و قیافه‌اش شبیه به یک راهب تازه‌کار کارتونی در لباسی زرد و سر تراشیده‌شده است و روی سینه‌اش یک صفحه‌نمایش لمسی دارد.

ربات راهب ژیانر می‌تواند حدودا به ۲۰ سوال ساده بازدیدکنندگان در مورد مذهب بودا، زندگی روزانه پاسخ دهد و پاسخ‌های خود را روی صفحه‌ نمایشش لیست کند. این ربات همچنین می‌تواند هفت نوع حرکت را به کمک چرخ‌هایش انجام دهد.

ژیانفان، خالق ژیانر، می‌گوید:

«این ربات به‌خوبی می‌تواند مذهب بودا را در چین آن هم بدون کم و کاست و بدون محدیودیت زمانی و مکانی و با کمترین هزینه گسترش دهد و مهمتر از همه ربات راهب ژیانر می تواند مذهب را با علم آمیخته کند چرا که علم و مذهب بودا هیچ تقابلی با هم ندارند و همچنین همدیگر را نقض نمی‌کنند. بلکه می‌توانند با هم ادغام شوند و با هم سازگاری داشته باشند».

لازم است بدانید که چین یکی از کشورهای قدرتمند در حوزه تکنولوژی است و هر آن چه را که در دنیای واقعی به نحوی در خدمت بشر است را با فناوری های روز دنیا تلفیق کرده و در قالب ابزارها و گجت های مختلف تولید کرده است که نمونه ی آن را می توان ربات راهب ژیانر دانست.

منبع: RT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا