گوناگون

ساخت خودروهای ورزشی با سوخت روغن آشپزی

مهندسان موفق به تولید خودروهای ورزشی پرسرعتی شده‌اند که با روغن آشپزی کار می‌کنند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یک تولیدکننده انگلیسی از سه مدل خودروی ورزشی رونمایی کرده و تمامی آن‌ها ظرف 3.7 ثانیه از سرعت صفر به 96.56 کیلومتر در ساعت می‌رسند. این مدل‌ها با استفاده از بیودیزل‌هایی مانند روغن آشپزی، روغن سفید، روغن دانه سویا و پارافین عمل می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای فضای کافی برای چهار چمدان هستند.

مدل Iceni شرکت Trident نه تنها از سرعت 305.8 کیلومتر در ساعت تجاوز می‌کند، بلکه قادر به حرکت‌کردن با استفاده از روغن آشپزی است.

شرکت سازنده مدعی است این مدل سریع‌ترین و از لحاظ سوخت، کارآمدترین خودروی ورزشی دنیاست و دارای ظاهری عوام‌پسند است. این سامانه می‌تواند با استفاده از فقط یک تانک بیودیزل 3,219 کیلومتر را طی کند و از افزایش گشتاور برای دستیابی ترکیبی از سرعت، قدرت و کارآیی سوختی‌اش بهره می‌برد.

تمامی سه مدل اتومبیل‌های Trident دارای ترکیبی از سرعت و عملکرد قابل‌ توجه و همچنین کارآیی سوختی فوق‌العاده هستند که با استفاده از فناوری گشتاوری منحصر‌بفرد آن حاصل می‌شود. این مدل‌ها ظاهری متمایز دارند که تداعی‌کننده خودروهای ورزشی قدیمی‌تر هستند؛ آن‌ها همچنین مجهز به سامانه کنترل مستقل برای هر صندلی خودرو و حتی سقف آن هستند.

بهای پایه‌ای‌ترین نسخه خودروی ورزشی، 161 هزار و 578 دلار اعلام شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا