Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ساخت نسل جدید پهپادها با الهام از بال خفاش

ساخت نسل جدید پهپادها با الهام از بال خفاش توسط دانشمندان دانشگاه ساوث‌همپتون در انگلستان انجام گرفته است . با استفاده از این روش پهپاد ها می توانند مدت زمان بیشتری را پرواز کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

حدود چهار سال پیش دانشمندان دانشگاه براون طی تحقیقات خود روی بالهای خفاش به این نتیجه رسیدند که ماهیچه ای  به نام پلاجیوپاتاجیالس درون بالهای این حیوان وجود دارد که می تواند ماهیچه های بال را منبسط و منقبض کند و یا روی آن انحنا ایجاد کند که این امر باعث آسان شدن پرواز برای او می شود . در حقیقت زمانی که خفاش شروع به بال زدن و پرواز می کند فرم کلی عضلات بالهایش تغییر می کند و همین عامل باعث می شود تا پرواز برای این حیوان آسان تر شده و بتواند مدت زمان بیشتری را روی آسمان بماند  .

حالا دانشمندان دانشگاه ساوث‌همپتون توانسته اند با استفاده از یک پوسته لاستیکی نوع رفتار ماهیچه های خفاش ها را روی پهپاد ها پیاده کنند . این پوسته لاستیکی در مقابل تغییر فشار هوا تغییر حالت می دهد و باعث می شود که پهپاد بتواند مدت بیشتری را در فشار کمتری به پرواز ادامه دهد.

هنگامی که فشار هوا بیش از حد افزایش پیدا می کند پهباد در حالت سقوط قرار می گیرد اما در همین لحظه بالها واکنش نشان داده و به سمت پایین تغییر حالت می دهد که این کار باعث می شود تا پهباد دوباره به سمت بالا حرکت کند و دوباره اوج بگیرد .

در حال حاضر کنترلِ انبساط و انقباض این بالها با استفاده از فشار هوا است و از روی زمین قابل کنترل نیست. اما  دانشمندان اعلام کرده اند که در آینده قصد دارند این بالهای لاستیکی را با پلیمر های الکتروفعال ترکیب کرده و آن را کنترل پذیر کنند . در این حالت پروازهای طولانی برای پهپاد ها بدون کوچکترین فشاری روی بالها امکان پذیر خواهد شد.

قدرت مورد نیاز برای پرش اولیه این  نسل جدید پهپادها  از دو موتور الکتریکی کوچک تامین می شود که زیر بال ها قرار گرفته اند .

باهم در میهن پست تصاویری از نسل جدید پهپادها با الهام از بال خفاش را تماشا می کنیم .

منبع : metro

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا