Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت کوچکترین دوربین جهان با اندازه یک بلور نمک

ساخت کوچکترین دوربین جهان با اندازه یک بلور نمک با فناوری چاپ سه بعدی در کشور آلمان انجام گرفته است . این دوربین بسیار کوچک تصورات ما را از دنیای پزشکی در آینده متحول می کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

کاربرد فناوری چاپ سه بعدی در پزشکی و سایر علوم  همچنان در حال پیشرفت است . پیش تر داشتیم که چگونه با این فناوری محققان به دانش تولید پروتز دست یافته بودند و حالا چاپ سه بعدی برای تولید دوربین های بسیار ریز به کمک دانشمندان آمده است .

این بار دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت با فناوری چاپ سه یعدی یک دوربین با سه لنز ساخته اند . این دوربین کوچک می تواند روی فیبر نوری با ضخامت ۸۰ تا ۱۰۰ میکرون قرار بگیرید . این ضخامت تنها به اندازه دو تار موی انسان است .

بزرگترین و بهترین کاربرد این تکنولوژی جدید در پزشکی است که با استفاده از آن می توان آندوسکوپی را متحول کرد . این دوربین به قدری ریز است که به سادگی می تواند به بدن تزریق شود و از داخل بدن تصاویر مناسبی را ارسال کند .

لنز های موجود روی این دوربین میکروسکوپی در ابعاد ، اندازه و حالت کاملا منحصر به فرد هستند و با روش بسیار خاصی تولید می شوند . این لنز ها دارای حالت غیر کروی هستند. به همین دلیل زاویه دید بیشتری دارند یعنی در  هنگام تصویربرداری فضای بزرگ تری را مورد پوشش قرار می دهند .

با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ما می توانیم لنز هایی تولید کنیم که در ابعاد میکرو و حتی نانو هستند . این لنز ها در طی یک عملیات کاملا پیچیده توسط چاپ سه بعدی تولید می شوند .ما برای این دوربین لنز هایی تولید کرده ایم که تنها دارای ابعاد  ۱۰۰ میکرومتری هستند .

به جز آندوسکوپی و کاربردهای بسیار پر اهمیت این تکنولوژی در پزشکی باید به کاربرد های دیگر آن هم توجه داشته باشیم . این دوربین می تواند برای بسیاری از عملیات های نظارتی و جاسوسی کاربردی باشد .

با هم در میهن پست تصاویری از کوچکترین دوربین جهان با اندازه یک بلور نمک را  تماشا می کنیم.

منبع : futuristech

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا