گوناگون

ساده اندیشی است بگوییم مسئولیتی در قبال دین مردم نداریم/ برخی سخنان دلداری به دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر عصر امروز شنبه با حضور آحاد مختلف مردم و مسئولان استان البرز با سخنرانی محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد امام سجاد (ع) کرج برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن کریم و پخش کلیپی از شهدای هفتم تیر محمدحسین صفار هرندی سخنان خود را پیرامون واقعه هفتم تیر و شهدای آن آغاز کرد و گفت: دشمن مسیر شیطانی را در کشور ما آغاز کرد که با اتفاقاتی از جمله شهادت شهید بهشتی و یارانش، حادثه ناکام ترور آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر وقت شهیدان رجایی و باهنر و جمعی دیگر از چهره های انقلابی همراه بود و دشمن بر این هدف بود تا راهی که آغاز شده است در همان ابتدا ناکام بماند.

وی ادامه داد: اگر به سیمای روزهای اول پس از انقلاب بنگریم می بینیم صف آرایی دشمن از همان ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است و گاهی برخی جریانات اخیر در توصیف جمهوری اسلامی ایران اصرار بر حدف کلمه “اسلامی” دارند و از سویی تلاش می کنند انقلاب اسلامی را یک نسخه نا تمام و بدلی از انقلاب های به قول خودشان حقیقی مانند انقلاب مشروطه و انقلاب صنعت نفت در ایران بنامند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هدف گیری انقلاب اسلامی از ابتدا برنامه ای ورای هدف گیری های قبلی بود، انقلاب مشروطه برای ما محترم است و شیخ فضل الله نوری یکی از اصلی ترین سلسله جنبان های انقلاب مشروطه و هوشیارترین فرد در آن دوران به شمار می رفت.

فرسنگ ها از حالت مبتدی انقلاب مشروطه فاصله داریم

صفار هرندی افزود: روحانیت در مشروطه و بعد در نهضت صنعت نفت ایران جلودار بود و بعد از مدتی به مسائل حشایه ای رفت، به عنوان چهره ای تشریفاتی در مجالس حضور داشت و در انقلاب اسلامی با هوشیاری امام خمینی(ره) و درک بلند و تاریخی ایشان از 100 سال گذشته ایران و شجاعت و روحیه قوی در برخورد با مسائل اجتماعی، انقلاب اسلامی با اهداف خود پیش برد.

وی با بیان اینکه آنچه به امام کمک کرد تا با قدرت پیش برود حضور چهره های برجسته و ولایی در انقلاب بود، گفت: این چهره های برجسته ویژگی های خاص شخصیتی داشتند و این امکان را برای امام به وجود آوردند تا با قدرت به راه خود ادامه دهد و احساس نکند که باید حاشیه نشین باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنچه سبب شد می شد حرف امام و روح کلام ایشان در جان مردم و نگاه آنان بنشیند حضور مجموعه ای شاگردان امام بودند که آماده بودند در رکاب امام منویات این حضرت را تحقق ببخشند و این امر مساله ای بود که مسیر نهضت انقلاب اسلامی را از دیگر نهضت ها جدا می کرد.

صفار هرندی اظهار داشت: ما فرسنگ ها از حالت مبتدی انقلاب مشروطه و دیگر انقلاب ها فاصله گرفته ایم و در مقام تاسیس جریانی برآمدیم که تاریخ جهاد را عوض کرد. ما در انقلاب مشروطه حرکت در جهت ایجاد تحول در نظام اسلامی را نمی بینیم، ممکن است بگوییم دامنه آنچه اتفاق افتاد اطراف ما را متاثر کرد اما امروز انقلاب اسلامی ایران به جایی رسیده است که نامش به عنوان به مدعی بزرگ در برابر دشمنان مطرح است.

وی با اشاره به سخن تحلیل گران در خصوص قدرت ایران، گفت: تحلیل گران می گویند ابر قدرتها و سلطه گران بزرگ در برابر خودشان یک مدعی بزرگ واقعی را می بینند.

سخن امام در وصف شهید بهشتی تعارف نبود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب های غربی در جهت حاکم کردن بشریت فارغ از خداوند و شریعت الهی و انفکاک زمین از آسمان قدم برداشتند و حاکمیت در ستیز جدی با خداوند است اما از نگاه آنها انقلاب اسلامی به صورت یک بدعت سخنی را گفت که جهان را تغییر داد.

صفار هرندی تصریح کرد: سخن انقلاب اسلامی این بود که حاکمیت بشر با عقل خود بنیان ابزاری دوره اش به پایان رسیده است و اکنون بشر باید با حاکمیت خداوند و برای جاری شدن حکم خداوند تلاش کند و باید مسیر قانونش مسیر قانون الهی باشد و در تمامی تصمیمات آن باید روح الهی حاکم باشد و این امر یک دعوای بزرگ در جهان به راه انداخت.

وی تاکید کرد: آنجایی که دشمنان انقلاب را جدی گرفتند که اهداف انقلاب تبدیل به قانون اساسی شد و هنرمند تصویب آن شهید بهشتی بود، وقتی امام در توصیف شهید بهشتی فرمودند بهشتی بک ملت بود تعارف نکردند اگر قرار بود در مقام تعارف از این لفظ استفاده شود بهتر بود برای شخصیت خود امام به کار می رفت اما وقتی موسس یک انقلاب اینگونه سخن می گویند نشان از شان و جایگاه و پایه اعتباری شهید بهشتی بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهید بهشتی با تمام وجود بر انقلاب اسلامی و صحت راه آن اعتقاد داشت و معتقد بود که انقلاب ایران باید به سر خط یک مسیر بزرگ تبدیل شود که در آینده جامعه بشری را تحت الشعاع خود قرار دهد.

راه ما راه امام است

صفار هرندی در ادامه با بیان اینکه طرح اینگونه سخنان برای گرم کردن محافل و قوت قلب نیست بلکه سخنانی است که در این سالها تکرار شده است، اظهار داشت: یکی از نویسندگان سلطنت طلب ضد انقلاب مقاله ای مفصل در خصوص اینکه چرا باید از رئیس جهور دوره اصلاحات حمایت کنیم نوشته است و در آن اشاره دارد که آرمان های ما با روحانیت همخوانی ندارد اما باید مرور کرد و دید روشنفکران ضد دینی در دروه مشروطه با این گروه شریک شدند و زمانی که کار خود را به نتیجه رساندند دیگر اجازه ادامه کار به روحانیت ندادند.

وی افزود: در ادامه این مقاله نوشته است که باید فعلا به این گروه به دلیل داشتن وجاهت اجتماعی میدان داد تا کار به اتمام برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به نظر این افراد در غرب که می خواهند اسلام را منزوی کنند حکومت و دیانت در یک جا نمی گنجد، تصریح کرد: در دوره اصلاحات وسوسه در دل برخی دشمنان احیا شد و گمان کردند می توانند با برخی برنامه ها ورود کنند اما آزموده را آزمودند  و البته ناکام ماندند زیرا این انقلاب قائم به شخص امام است و مقام معظم رهبری در ابتدای رهبری خود فرمودند قرار نیست راه جدیدی باز شود راه ما راه امام است.

ترویج اندیشه دینی در جامعه بر عهده دولت است

صفار هرندی گفت: برخی از کسانی که در دهه 60 در رکاب امام خمینی بودند متاسفانه جزو کسانی هستند که عملیات وسوسه آمیز دشمنان بر روی آنها کار شد و توقع نمی رفت که اینگونه باشد و برخی دیگر نیز اسیر فرزندان خود شدند، در انقلاب ما هستند افرادی که از خانواده بزرگان سربرآوردند و مسیر پدرانشان را ادامه نداند، ما پسر نوح کم نداریم، برخی به جای اینکه باقیات صالحات باشند وسیله ای شده اند برای فرسایش روح پدارنشان.

وی در ادامه بر ترویج اندیشه دینی در کشور تاکید کرد و گفت: ترویج اندیشه دینی در جامعه بر عهده دولت است، نباید در جهت تقویت جریان های غیر دینی قدمی برداشته شود در جامعه، اینکه بگویند مسئولیتی در قبال دین مردم نداریم بسیار ساده اندیشی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دولتی که همه اعتبارش از مسیر شرع مقدس دین بدست آمده چطور و چگونه می تواند بگوید در قبال ترویج دین مسئولیتی ندارد، این تفکر ها محمل بافی های 400 سال پیش اروپایی هاست نباید آقایانی که اعتبارشان را از انقلاب دارند حرف هایی بزنند که دوره طرحش گذشته است.

برخی سخنان دلداری به دشمن است

صفار هرندی گفت: ما با انقلاب اسلامی و حرکت افرادی چون شهید بهشتی راه خود را پیش گرفتیم حالا برخی از بزرگان در مقام سخن گفتن برمی آیند و سخنانی می گویند که دلداری به دشمن است البته دشمن بداند که همیشه سرشکسته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: راهی که شهید بهشتی و یارانش با خون خود بیمه کردند با هیجانات زود گذر و اقداماتی از نوع کمپین های فضای مجازی از بین نمی روند و آنهایی که خواب های گذشته را می بینند بدانند هرگز خوابشان محقق نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا