گوناگون

سبک زندگی شهروندان شمال تهران قرآنی می شود

81242311 5831393

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری تهران، فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه 3 اظهار کرد: این تفاهم نامه با مساجد صاحب الزمان (عج)، هدایت، امام حسین(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امامزاده اسماعیل، فرهنگسرای مجازی، کانون قرآن المهدی(عج) و امامزاده قاضی الصابر منعقد خواهد شد.

سلیمانی درباره ترویج سبک زندگی قرآنی در میان شهروندان گفت: برگزاری غرفه های سبک زندگی قرآنی و غرفه دانستنی های زندگی قرآنی در بوستان ملت، تهیه و توزیع نمایی از سبک زندگی اسلامی به زبان علمی و نمودار، برپایی مسابقه و همایش سبک زندگی به روایت قرآن بین شهروندان از جمله فعالیت های شهرداری این منطقه در گسترش سبک زندگی قرآنی در میان مردم است.

وی افزود: مسابقات فرهنگی با موضوعات خانوادگی و تربیتی در سرای محلات 12 گانه و تهیه و تنظیم تفاهمنامه با 8 مسجد و امامزاده برای گسترش فعالیت های قرآنی از دیگر فعالیت های شهرداری منطقه سه تهران در گسترش سبک زندگی قرآنی است.

وی ادامه داد: با برپایی سیستم اذان گوی دیجیتال در خیابان ولیعصر(عج) از حدفاصل میدان ونک تا پارک وی، مراکز تجاری و بانک های سطح منطقه از حدفاصل ساختمان منطقه سه تا سه راهی قلهک، ساختمان های شهرداری، سرای محلات 12 گانه، پایانه های حمل و نقل عمومی، تعمیر سیستم پخش اذان در 5 مسجد، انعقاد تفاهمنامه تجهیز تعدادی از مدارس سطح منطقه به سیستم هوشمند اذان گو، بانگ اذان در تمامی نقاط منطقه طنین انداز می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بوستان های سهیل، گل نبی، سیمرغ، سئول، آفتاب، آرارات، نور و مساجد جامع قلهک، صاحب الزمان(عج) و خیابان تبریزیان از اذان گوی سولار استفاده می شود.

سلیمانی گفت: مسابقه ویژه نماز با همکاری سرای قرآنی یاسین در مساجد سطح منطقه، برپایی مراسم احیای شب های قدر در مساجد محلات، مراسم ضیافت افطاری به شهروندان در نمایشگاه فصل نیایش، مجتمع های تجاری و نمایشگاه فصل نیایش در قالب طرح ترویج نماز و نیایش در حال اجرا است.

شهردار منطقه 3 تهران اظهار کرد:500 خودآموز نماز دیجیتالی، 500 احکام آموز ویژه کودکان تهیه و در میان مدارس و اماکن عمومی توزیع شده است.

وی گفت: مشاوران مذهبی با هدف تقویت مبانی اخلاق اسلامی در میان جوانان و نوجوانان ، در 4 مدرسه حضور یافته و به مسائل مذهبی و شرعی دانش آموزان پاسخ می دهند.

سلیمانی افزود: کلاس آموزشی نماز یاوران با حضور مسوولان خانه ها و کانون های مربوطه محلات 12گانه و کارگاه های آموزشی قرآنی به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان و به صورت هفتگی در سرای قرآنی یاسین از برنامه های فصل نیایش است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان محافل انس با قران در 11مسجد شاخص سطح منطقه با محوریت تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و استعدادهای قرآنی، ختم گروهی قرآن کریم در مساجد، برگزاری مسابقه قرآنی و محافل انس با قرآن و مراسم شب های قدر در مساجد و مسابقه فرهنگی با محوریت اذان و اقامه با همکاری سرای قرآنی یاسین، مسابقه اذان با مشارکت مساجد منطقه برگزار می شود.

تهرام/7245/1565

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا