گوناگون

سرانه جنگل در استان سمنان بیش از پنج هزار متر مربع است

به گزارش خبرنگار مهر، سید نقی عزیزی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه سرانه ملی جنگل حدود هزار و 700 متر است اظهار داشت: این در حالی است که سرانه جهانی فضای سبز حدود 8 هزار مترمربع است، که ما با آن فاصله زیادی داریم.

وی، ضمن اشاره به وجود حدود دو هزار هکتار جنگل‌کاری و 17 هکتار پارک جنگلی با مساحت 555 هکتار در استان سمنان، اظهار داشت: با توجه به جمعیت کم استان نسبت به مساحت آن این میزان سرانه شرایط خوبی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: اما از آنجائی که سمنان از جمله استان های کم آب کشور است و وجود فضای سبز در آن از اهمیت خاصی برخوردار است، لازم است برای افزایش این میزان جنگل کاری و فضای سبز بیش از پیش بکوشیم.

عزیزی ضمن اشاره به مناطق جنگل‌کاری شده در شمال مهدیشهر، دامغان و میامی بیان کرد: این پارک‌های جنگلی در شهرستان‌های مختلف استان پراکنده است.

وی ادامه داد: در سال 92 در شهرستان های دامغان و مهدیشهر دو پارک جنگلی به شهرداری های شهرهای دیباج و درجزین تحویل شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که با شرایط اقلیمی موجود، توسعه فضای سبز بدون مطالعه و ارزیابی اقلیمی دقیق، نمی تواند قابل اجرا و موفق باشد.

عزیزی در خاتمه تصریح کرد: در همین راستا می توان از توانائی های موجود در شهرک های صنعتی، کارخانجات بزرگ و سازمان هاو نهادهایی که امکان تامین آب و اعتبارات لازم را دارند، بهره گرفت و با اجرای طرح های مشارکتی، بر میزان سرانه فضای سبز استانی و ملی افزود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا