گوناگون

لزوم توجه به آموزش و پرورش فارس در تخصیص بودجه استانی

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا آذری عصر شنبه در شورای برنامه ریزی استان فارس گفت: در هشت سال گذشته آمار و ارقام نشان می دهد که آموزش و پرورش مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ما در استان هفت دهم درصد بوده  که این رقم در میانگین کشور دو درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر اینکه فکر می کنم هرگاه در هر بخشی صحبت پیرامون آن حوزه بیشتر شود عمل درآن قسمت کمتر می شود، افزود: به صورت مداوم بر لزوم توجه به سرمایه ها نیروی انسانی تاکید می شود اما در این حوزه باید دید چه کاری انجام شده است.

آذری با تاکید بر اینکه باید در حصوص اعتبارات آموزش و پرورش در بخش سهم نفت و گاز فکری شود، افزود: البته در این چند ماه از منابع نفت و گاز کمکهایی صورت گرفته است.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به موضوع ارائه طرح برای سرمایه گذار در حوزه بهداشت و بیمارستان و… گفت:  بر اساس لایحه دولت که به تصویب مجلس نیز رسیده  ما با موضوع سطح بندی مواجه هستیم.

محمد هادی ایمانیه توضیح داد: هم دربخش تخت بیمارستانی و هم برای تجهیزات گرانقیمت مثل سی تی اسکن، آنژیوگرافی و از این قبیل قانون سطح بندی موضوعات را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تخت بیمارستانی برای شهر سلامت امکان اقدام کردن وجود دارد، افزود: راجع به واگذاری پروژه ها نیز ما این آمادگی را داریم که بیمارستانی نطیر اعصاب و روان و… را واگذار کنیم.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور عشایر استان فارس با اشاره به خشکسالی و مشکل تامین آب شرب عشایر گفت: منابع آب شرب عشایر مثل چاه ها، روان آبها و.. بر اثر خشکسالی خشک شده و در عین حال برای آب شرب دامهای عشایر نیز با مشکل آبرسانی مواجه هستیم.

صادق نکوییان ادامه داد: تامین آب شرب عشایر و دامهای آنها تعطیل بردار نیست.

 40درصد روستاها مشکل آب شرب دارند

در ادامه این جلسه نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب آب شرب روستاها نیز بیان کرد: در حوزه آب شرب روستاها با مشکل مواجه هستیم.

محمد رضایی با بیان اینکه 40 درصد از روستاها با مشل آب شرب مواجه هستند، افزود: باید برای آب شرب روستا به گونه ای هدفمند عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع تخصیص اعتبارات استانها نیز بیان کرد: ما در فارس انسانهای صادق و راستگویی هستیم و آمارهایی را که ارائه می دهیم مطابق با واقعیات است اما در استانهای دیگر وضعیت را بدتر از شرایط واقعی نشان می دهند و بدین سبب اعتبارات بهتری دریافت می کنند.

این نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی  گفت: ما نیز اعلام کرده ایم که برخی از این آمارها مطابق با واقعیتها نیست البته مدیران نیز با قدرت رایزنیهایی که با وزارتخانه ها دارند می توانند نسبت به تخصیص بیشتر اعتبارات موثر واقع شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا