گوناگون

سربازان روس در مرز اوکراین مستقر شدند/ اتهامات رهبر حزب کمونیست‌ علیه کی یف

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز از انتشار تصاویر ماهواره‌ ای از استقرار سربازان روس و همچنین 20 هلی کوپتر روسی در “بلگورود” در مرز اوکراین از سوی دولت آمریکا با وجود درخواست از مسکو برای عقب نشینی نیروهایش خبر داد.

این خبر در حالی منتشر می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از خروج سربازان این کشور از مرز با اوکراین خبر داد.

راشاتودی نیز گزارش داد پیوتر سیموننکو رهبر حزب کمونیست‌ اوکراین با طرح اتهاماتی علیه کی یف از جمله کشتار غیرنظامیان در جنوب شرقی این کشور و انتشار دروغ در خصوص حقایق گفت دولت اوکراین هفت میلیون ساکن دونتسک و لوهانسک اوکراینی را تروریست خوانده است.

پیوتر سیموننکو پس از آن خواستار توقف عملیات کی یف در جنوب شرقی اوکراین شد که در جریان درگیری در شهر ماریوپل 9 نفر کشته و 49 فرد دیگر زخمی شدند.

الکساندر تورچینوف رئیس جمهوری موقت اوکراین ضمن انتقاد از رهبر کمونیست‌های اوکراین خواستار بررسی فعالیت‌ های جدایی‌ طلبانه حزب کمونیست از سوی وزارت دادگستری اوکراین شد.

ریانوستی نیز از رایزنی‌ های سه جانبه وزرای خارجه روسیه، آمریکا و آلمان برای حل بحران اوکراین خبر داد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده با اشاره به تلاشهای آمریکا، روسیه و آلمان برای تحقق گفتگوهای ملی در اوکراین با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا به انتقاد از همه پرسی در دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور و همچنین حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 25 ماه مه در این کشور پرداخت.

ایتارتاس نیز از سفر “آیرا فورمن” نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امر کنترل و مبارزه با یهودی ستیزی از 14 الی 16 ماه مه (26-24 اردیبهشت) به اوکراین با هدف گفتگو با رهبران جامعه یهود اوکراین و همچنین چند نفر از مقامات دولت موقت اوکراین خبر داد.

صدای روسیه نیز در گزارشی به اظهارات رئیس‌ جمهوری فرانسه در دیدار با گرگوری مارگولاشویلی همتای گرجستانی پرداخت و نوشت فرانسو اولاند در این دیدار بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری 25 مه 2014 اوکراین هم برای این کشور و هم اروپا تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا