گوناگون

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کلید حل معضل بیکاری شهر جدید هشتگرد

رئیس شورای اسلامی شهر جدید هشتگرد گفت: ورود بخش خصوصی به شهر جدید هشتگرد پتانسیل‌های این شهر را فعال می‌کند که این فعالیت افزایش ضریب اشتغال را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود پایکاری در نشست خبری که عصر دوشنبه (20 مرداد)، با حضور شهردار شهر جدید هشتگرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز خبرنگار طی سخنانی اظهار کرد: جامعه‌ای توسعه یافته تلقی می‌شود که علاوه بر بهبود شاخص‌های اقتصادی مانند درآمد سرانه بر عنصر دانایی و آگاهی نیز تاکید داشته باشد.

وی افزود: حرف و نوشته خبرنگار حرف مردم است و مسئولان باید انتقادات خبرنگاران و اصحاب رسانه را با هدف برطرف شدن مشکلات مردم با جان و دل پذیرا باشند و از پیشنهادات و انتقادات آنان در جهت توسعه و عمران شهرستان بهره ببرند.

این مقام مسئول اظهار کرد: مزین شدن روز خبرنگار با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان، نشان دهنده اهمیت و تقدس این روز و حرفه خبرنگاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پایکاری با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد نیز گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری همه اقشار به خصوص خبرنگاران باید تلاش کنیم تا به اهدافی که در این سال از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است، دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد در ادامه از مشکلات این شهر سخن به میان آورد و گفت: با فرا رسیدن فصل گرما ضرورت وجود تصفیه خانه فاضلاب از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود، چراکه با گرم شدن هوا بوی بد فاضلاب شدت بیشتری می‌گیرد و مردم خصوصا در فاز یک شهر جدید هشتگرد از بوی بد فاضلاب رنج می‌برند.

وی همچنین به نبود سالن فرهنگی – ورزشی مناسب در شهرجدید هشتگرد اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این شهر 50 هزار نفری یک سالن ورزشی مناسب ندارد تا علاقه مندان با برخورداری از امکانات ورزشی بتوانند به فعالیت بپردازند.

این مقام مسئول کمبود مراکز آموزشی و مدرسه را از دیگر معضلات شهردجدید هشتگرد دانست و گفت: وجود مسکن مهر و ورود قطار شهری به طور قطع زمینه افزایش جمعیت این شهر را فراهم می‌آورد لذا مسئولان ذیربط باید برای افزایش تعداد مدارس و مراکز آموزشی شهر فکری بکنند.

پایکاری در ادامه بر افزایش ضریب امنیت شهرتاکید کرد و افزود: افزایش روز افزون جمعیت شهر جدید ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی و استقرار بیشتر نیروهای انتظامی را می‌طلبد، چرا که با سرریز شدن جمعیت شاهد اسقرار فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در شهر جدید هشتگرد خواهیم بود که این تنوع جمعیتی لزوم افزایش مسایل امنیتی را دوچندان می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد همچنین از معضل بیکاری در این شهرسخن به میان آورد و گفت: متاسفانه درصد قابل توجهی از جوانان در این شهر از بیکاری رنج می‌برند لذا باید تدابیری اتخاذ شود که این معضل هرچه زودتر رفع شود.

وی ورود بخش خصوصی به شهر جدید هشتگرد را از جمله راهکارهای حل معضل بیکاری دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از پتانسیل‌های بالقوه شهر را فعال کند که این مهم به طور قطع زمینه افزایش ضریب اشتغال را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در پایان از مجاورت با پایتخت، نزدیکی به سه بزرگراه اصلی کشور، آب و هوای مطلوب و ورود قطار شهری به عنوان پتانسیل‌های ویژه این شهر یاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهره‌گیری از پتانسیل‌های مذکور به طور قطع با موفقیت روز افزون همراه خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا