گوناگون

شناسایی ۳۵ مورد تخلف و شکار غیر مجاز امسال در هرمزگان

فرمانده یگان محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت : از ابتدای سال تاکنون ۳۵ مورد تخلف و شکار غیرمجاز در حوزه محیط‌زیست استان شناسایی و با عوامل آن برخورد قانونی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خلیج‌فارس، جعفری افزود: در این تخلفات ۳۷ شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهارکرد: بیشترین گونه‌های شکار شده میش، قوچ، کل و بز، کبک، تیهو، قمری و جیرفتی بود.

فرمانده یگان محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال چهار محیطبان در هنگام مأموریت در مناطق حفاظتی به دلیل سقوط از ارتفاع و واژگونی موتورسیکلت دچار آسیب‌دیدگی شدند.

جعفری بیان‌کرد: ۶۸ محیط‌بان، حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی بیش از ۱۲ درصد از حدود هفت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان را برعهده دارند.

وی افزود: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 1200 هکتار زمین حفاظتی، یک محیط بان نیاز است.

فرمانده یگان محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با اشاره به همکاری مطلوب مردم استان در حفاظت از گونه‌های جانوری عنوان کرد: انجمن‌های مردمی حفاظت از تنوع‌های زیستی حیات‌وحش در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، بندرلنگه و بستک راه‌اندازی شده است.

جعفری گفت: مناطق هماگ، طارم تاشکوئیه، گنو و به ویژه بستک و بشاگرد به علت زیست دو گونه جانوری خاص خرس سیاه و پلنگ آسیایی از مناطق مهم حفاظتی استان هرمزگان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا