گوناگون

سرمربي شيلي: برزيل تيم برتر ميدان نبود

تيم ملي شيلي با وجود شايستگي در ضربات پنالتي مغلوب برزيل شد و از جام جهاني کنار رفت.خورخه سامپائولي سرمربي آرژانتيني شيلي پس از حذف تيمش از جام جهاني گفت: جام جهاني همين است. در يک لحظه همه چيز براي ما به پايان رسيد و ما اکنون شکست خورديم اما چيزي که من را آرام مي‌کند اين است که توانستيم قدرت‌مان را در اين ديدار نشان دهيم. همان قدرتي که در مرحله گروهي توانستيم برابر تيم‌هاي بزرگي چون اسپانيا و هلند نشان دهيم. برزيل به هيچ وجه در اين ديدار تيم برتر ميدان نبود. از يک سو ناراحتم و از يک سو خوشحالم. پس از 120 دقيقه بازي برابر تيم قدرتمندي مثل برزيل باختن در ضربات پنالتي خيلي ناراحت کننده است.

سرمربي تيم ملي شيلي درباره احساسش گفت: احساس افتخار مي‌کنم به بازيکنانم که 120 دقيقه فوتبال دقيق و حساب‌شده‌اي براي برزيل از خود نشان دادند. بازيکنانم هرچه در توان داشتند رو کردند اما اين بازي لحظات سختي هم براي من داشت. وقتي توپ پينلا به ديرک دروازه اصابت کرد بسيار ناراحت شدم. مي‌خواستم يک روز باور نکردني براي مردم شيلي رقم بزنيم که اين اتفاق رخ نداد.

سامپائولي ادامه داد: بازيکنانم با اميد زيادي وارد ميدان شدند. نبايد نتيجه اين ديدار را براي تيم برنده و بازنده ارزيابي کرد. برزيل اصلا در اين ديدار ريسک نکرد و موقعيت شاخص گل هم نداشت. تيمم در فاز دفاعي بسيار خوب و دقيق کار کرد. من از عملکرد بازيکنانم راضي‌ام. ما ماه‌ها براي بازي در جام جهاني تمرين کرديم تا توانستيم بازيکن مهمي چون نيمار را به خوبي مهار کنيم. اين بازيکنان بايد وارد تاريخ فوتبال شيلي شوند. شما نگاه کنيد که گري مدل با چه مصدوميت بسيار سنگيني روبه‌رو شد اما به هيچ وجه دوست نداشت با آن شرايط زمين مسابقه را ترک کند و گريه کرد. اين‌ها نشان مي‌دهد که بازيکنان ما با چه انگيزه‌اي در اين بازي حاضر بودند.

سامپائولي در ادامه درباره مدعيان قهرماني در جام جهاني گفت: برزيل قطعا يکي از شانس‌هاي قهرماني است اما کارشان آسان نخواهد بود. بايد منتظر بمانيم و ببينيم چه نتايجي در ديگر ديدارها رقم مي‌خورد اما مطمئنا اين پيروزي بزرگ روحيه بازيکنان برزيل را براي ساير بازي‌هاي جام بالا مي‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا