گوناگون

لوو: جام جهاني ماراتن است نه دوي 100 متر

آلمان و الجزاير در مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني برابر هم به ميدان مي‌روند. 32 سال پيش آلمان در آخرين ديدار مرحله گروهي خود با تيم اتريش تباني کرد و با يک گل به پيروزي رسيد تا الجزاير از جام جهاني حذف شود. اکنون تيم آفريقايي اميدوار است تا بتواند انتقام آن روزهاي تلخ را از ژرمن‌ها بگيرد.

يوآخيم لوو سرمربي آلمان پيش از ديدار تيمش برابر الجزاير درباره انگيزه تيم حريف براي انتقام گفت: من اصلا متوجه نمي‌شوم. بازيکنان من آن زمان اصلا به دنيا نيامده بودند و به نظر من انتقام معنا و مفهومي براي اين ديدار ندارد. براي ما مهم نيست که الجزاير در فکر انتقام باشد يا نه. تنها مي‌دانيم که آن‌ها انگيزه زيادي براي اين ديدار خواهند داشت. بازي برابر الجزاير بسيار سخت خواهد بود چرا که آن‌ها بسيار فشرده و نزديک به هم بازي مي‌کنند. سرعت بازي‌شان خيلي خوب است و بازي درگيرانه زيبايي را نيز به نمايش مي‌گذارند. آن‌ها قطعا حريف سختي براي ما در مرحله يک هشتم نهايي خواهند بود.

سرمربي تيم ملي آلمان ادامه داد: درست است که الجزاير بازيکن شاخصي ندارد اما بازيکناني دارد که در ليگ اسپانيا، فرانسه و انگليس توپ مي‌زنند و تمرين خوبي هم براي جام جهاني داشته‌اند و مثل يک تيم بازي مي‌کنند.

سرمربي تيم ملي آلمان درباره شانس قهرماني اين تيم در جام جهاني گفت: جام جهاني مثل يک ماراتن است نه يک مسابقه دوي 100 متر. عملکرد تيم‌ها در جام جهاني از ابتدا به هيچ وجه نمي‌تواند مشخص کند که چه تيمي در پايان به قهرماني مي‌رسد. اين مثال را بارها در تورنمنت‌هاي پيش ديده‌ايم. خيلي تيم‌ها بوده‌اند که سه بازي نخست گروهي خودشان را با پيروزي پشت سر گذاشته‌اند و سپس بلافاصله در مرحله يک هشتم نهايي شکست خورده‌اند.

توماس مولر ستاره تيم ملي آلمان در جام بيستم بوده است که توانسته با 4 گل زده همراه نيمار و مسي در صدر جدول گلزنان قرار گيرد. لوو در پايان با تمجيد از توماس مولر گفت: او بازيکن کليدي ما محسوب مي‌شود. گلزني‌هاي او در جام جهاني شگفت‌انگيز بوده است. من هم مثل همه شما هرجا که مي‌روم اسم او را مي‌شنوم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا