گوناگون

سرپرست جدید اداره کل فنی و حرفه ای لرستان معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان مراسمی با حضور معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور سید فخرالدین رحمانی به عنوان سرپرست جدید اداره کل فنی و حرفه ای لرستان معرفی شد.

وی در مراسم معارفه خود با بیان اینکه امیدوارم بتوانم منشا تحول در فنی و حرفه ای لرستان باشم، عنوان کرد: جابجایی نشانه تغییر و زنده بودن است.

رحمانی ادامه داد: در این راستا تلاش خواهم کرد با به کارگیری منابع انسانی توانمند این اداره کل در مسیر ایفای نقش فنی و حرفه ای در زمینه کسب و کار حرکت کرده و پاسخگوی سیاستهای ابلاغی سازمان نیز باشم.

سرپرست جدید اداره کل فنی و حرفه ای لرستان ادامه داد: امیدوارم با هماهنگی و همکاری همه نیروها در راستای توسعه همه جانبه و اجرای برنامه های این سازمان گام برداریم.

وی با بیان اینکه در تمام ملل آموزش یک نیاز ضروری است، افزود: در کشورمان سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز به عنوان یکی از دستگاههای متولی مهارت افزایی در این راستا عمل می کند.

رحمانی با اشاره به اینکه ما باید به آموزشی فکر کنیم که باعث افزایش تولید و اشتغال شود، یادآور شد: در دنیا یکی از معیارهای مهم داشتن کارگر آموزش دیده است.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بخش مهمی از برنامه های در دست اجرای این سازمان است، یادآور شد: باید با تغییر نگرش و برنامه ها در راستای بهره وری و کاهش هزینه ها اقدام کنیم.

قباد بیرانوند سرپرست قبلی اداره کل فنی و حرفه ای لرستان با بیان اینکه لرستان با داشتن 51 درصد جمعیت بیکار به عنوان بیکارترین استان کشور معرفی شده است، افزود: نرخ بالای بیکاری موجب ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی و بروز مشکلات در استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای ایجاد اشتغال در استان برنامه ریزی کنیم، یادآور شد: ایجاد اشتغال زیربنایی و پایدار باید در اولویت کاری متولیان امر قرار گرفته تا در یک برنامه زمان بندی شده بیکاری را کاهش دهیم.

بیرانوند با اشاره به راه اندازی رشته های مانند گوهر تراشی و کار بر روی چرم در راستای اشتغال پایدار در استان عنوان کرد: باید در راستای به کارگیری آموزشهای نوین مهارتی به منظور اشتغال مستقیم کارآموزان در بازار اقدام کنیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از قباد بیرانوند سرپرست قبلی اداره کل فنی و حرفه ای لرستان، سید فخرالدین رحمانی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا