گوناگون

نقطه قوت برنامه های فرهنگی اوقاف حضور روحانیون در امامزادگان است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح و افتتاح پروژه طرح جامع مقدس امامزاده روح الله حسنی(ع) با حضور جمعی از روحانیون و مبلغین حوزه علمیه تهران ، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماهی است که انسان به مهمانی خدا دعوت می شود و این مهمانی یک مهمانی مادی نیست بلکه مهمانی معنوی است که انسان را به کمال می رساند.

وی ضمن توصیه به استفاده از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان افزود: افضل اعمال در این ماه پر برکت دوری از گناهان است و مبلغین متوجه این موضوع باشند که ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام ، قرآن و اهل بیت (ع) می باشد. اولویت اصلی بحث تبلیغات و امور فرهنگی اجرای آنها در امامزادگان است و باید بروز و ظهور برنامه های فرهنگی در امامزادگان جلوه داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نقطه قوت برنامه های فرهنگی این سازمان حضور روحانیون در امامزادگان است، تصریح کرد : تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یکی از مطالبات همیشگی مقام معظم رهبری است که با حضور روحانیون در این اماکن محقق خواهد شد.

وی در مورد ساخت بقعه امامزاده روح الله (ع) گفت: امامزاده روح الله جزء غریب ترین امامزادگان است چراکه سالیان سال ناشناخته باقی ماند و دور از دسترس مردم قرار داشت.

نماینده ولی فقیه با اعلام این که سال 91 مراسم ساخت این امامزاده آغاز شد افزود: خادم این امامزاده مدت ها پیگیر ساخت این بقعه بود و از زمان نخست وزیری مصدق، افراد زیادی به دنبال ساخت بارگاه برای این مکان مقدس بوده اند که خوشبختانه پس از این همه سال این مهم محقق شد.

وی با تشکر ویژه از وزارت ارتباطات و مجموعه مخابرات تصریح کرد: این امامزاده در زمین های مجموعه مخابرات قرار داشت که با اهدا زمین های خود همکاری بسیاری برای محوطه سازی این مکان متبرکه انجام پذیرفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان سخنانش گفت: از همسایه های این امامزاده می خواهیم که حق همسایگی را به جا آورند و در تکریم این مکان و برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی بکوشند تا از این به بعد این امامزاده غریب از غربت بیرون بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا