گوناگون

سرپرست کمیته امداد :این نهاد در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارد

81152671 5674969

به گزارش ایرنا، ˈحسین انواریˈ دوشنبه شب در نخستین همایش توسعه هنر قالیبافی و صنایع دستی که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرهنگی و جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد، مردمی بودن را شاخصه اصلی این نهاد عنوان کرد و افزود: مردم سرمایه های اجتماعی این نهاد محسوب می شوند و هر میزان قلوب آنان به هم نزدیک تر شود، این نهاد توفیق بیشتری در خدمت رسانی به نیازمندان خواهد داشت.

وی توانمندسازی خانواده ها و مددجویان تحت حمایت را از اولویتهای اساسی این نهاد در سال جاری دانست و بر پیگری جدی آن تاکید کرد.

انواری ادامه داد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به چشم انداز بیست ساله و سیاست های اجرایی آن اقدامات حمایتی و امدادی خوبی در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود بگونه ای که ورودی آن افراد محروم و خروجی آن انسانهای توانمند و با عزت نفس هستند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان قالیباف زحمات زیادی برای خلق یک قالی متحمل می شوند که این ارزش معنوی ان را دوچندان می کند، گفت: متاسفانه مردم با بی اعتنایی از این اثار هنری عبور می کنند و این فرهنگ هنوز بدرستی در جامعه نهادینه نشده است.

انواری با بیان اینکه برخی از مادران در جامعه امروز برای تامین معیشت زندگی مجبور هستند که در بیرون از خانه فعالیت اقتصادی کنند که این امر موجب دوری آنان از تربیت فرزندان می شود، اظهار کرد: قالیبافی، هنری خانگی است که مادران می توانند در کنار فرزندانشان ضمن کار، نیازهای اقتصادی و تربیتی زندگی را تامین کنند.

وی ادامه داد: همچنین مادران با فرش بافی در منزل می توانند این هنر اصیل ایرانی را به فرزندان خود آموزش دهند تا نسل جدید با این صنعت بیشتر آشنا شوند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این نهاد اقداماتی را در راستای فروش صنایع دستی مددجویان انجام می دهد، بیان داشت: باید اطلاعات بازار فروش این صنایع و خلق طرح های جدید هنرهای مختلف در اختیار هنرمندان قرار بگیرد تا آنان با ارتقای خلاقیت ها در خلق آثار جدید بتوانند راحت تر محصولات خود را در بازار به فروش برسانند.

وی توسعه کارآفرینی و توجه به نقش اساسی آحاد مردم کشور به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، ارتقای سطح امنیت اجتماعی و ملی، تولید محور کردن اقتصاد، ایجاد پایداری در اقتصاد و تضمین رشد مستمر آن در بلند مدت و خوداتکایی در تامین نیازهای اساسی کشور را از دیگر رویکردهای مورد نظر دانست.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تولید به عنوان یک تکلیف دینی، ایجاد ثبات در اشتغال و خوداتکایی اعضا خانواده، بهبود فضای کسب و کار با تاکید بر توسعه اقتصاد خانواده تاکید کرد.

نخستین همایش توسعه هنر قالیبافی و صنایع دستی دوشنبه در سالن اجتماعات لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد.

7389/ 614 ** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا