Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرسینما

سلبریتی‌ هایی که استارت آپ راه اندازی کردند + عکس

در دنیای هنرمندان خارجی، افرادی هم وجود دارند که به دنیای فناوری ورود پیدا کرده‌اند و استارتاپ‌ هایی موفق را راه‌اندازی کرده‌اند. در میان سلبریتی‌ های خارجی کسانی وجود دارند که به تاسیس استارتاپ ها پرداخته‌اند که از میان آن‌ها هفت نفر شهرت بیشتری دارند.

این افراد در عرصه‌های مختلف ورزشی و هنری فعالیت کرده‌اند که برخی از مشهورترین آن‌ ها شامل مجیک جانسن، جسیکا آلبا،‌شان کوری کارتر،پل لئونارد نیومن،بیانسه جیزل نولز-کارتر،دیوید بکام،رابرت دِ نیرو ،تایرا بنکس و گوئن رنی استفانی هستند. این سلبریتی‌ها که به عنوان موسس استارتاپ‌ها معرفی شده‌اند به نوعی کارآفرینان حوزه فناوری هم هستند.

 آندره رومله یانگ Andre Romelle Young 

استارت آپ
آندره رومله یانگ Andre Romelle Young مالک استارتاپ Beats

آندره رومله یانگ که بیشتر با اسم مستعارش،  دکتر دِرِی Dr. Dre شناخته می‌شود، از رپرهای معروف آمریکایی است و یک شرکت موفق در حوزه تولید  هدفون  احداث کرده است. این استارتاپ که  Beats  نام دارد تا سال 2011 میلادی از پیشگامان تولید هدفون بود.

 جرد لتو Jared Leto 

جرد لتو Jared Leto
جرد لتو Jared Leto مالک استارت آپ VyRT

این بازیگر، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی به احداث شرکت  VyRT کمک کرد که در لس‌آنجلس تاسیس شده است. این استارتاپ، پلتفرم پخش آنلاین است و شبکه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک هم دارد.  جرد لتو همچنین از سرمایه گذاران مشهور فناوری در شرکت‌های مستقر در لس‌آنجلس هم محسوب می‌شود.

ریس ویترسپون Reese Witherspoon 

ریس ویترسپون Reese Witherspoon
ریس ویترسپون Reese Witherspoon مالک استارت آپ Hello Sunshine

ریس ویترسپون که از بازیگران مشهور هالیوود است، یک شرکت به نام  Hello Sunshine تاسیس کرد که به نویسندگان زن کمک می‌کند در کار خود موفق شوند. در شرکت این بازیگر یک بستر برای داستان پردازی‌های جدید فراهم شده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های سنتی اشاره کرد.

شان گرین Shawn Green

شان گرین Shawn Green
شان گرین Shawn Green مالک استارت آپ Greenfly

شان گرین بازیکن لیگ بیسبال است که در حوزه فناوری هم شهرت دارد که به ساخت شرکت فناوری  Greenfly  هم کمک کرده است.Greenfly در سال 1014 میلادی با یک ماموریت ساده آغاز به کار کرد. این ماموریت برای تبادل اطلاعات میان برندها و مردم است.

ویلیام آدام William Adam 

ویلیام آدام William Adam
ویلیام آدام William Adam مالک استارت آپ i.am+

ویلیام آدام هم که بازیگر است، بنیانگذار شرکت فناوری i.am+ است. وی در سال 2012 میلادی این شرکت را تاسیس کرد. فعالیت ویژه این شرکت در حوزه ساخت “بات‌های مکالمه” هوش مصنوعی است. این شرکت توانسته 117 میلیون دلار تامین بودجه کند.

رین ویلسون Rainn Wilson 

رین ویلسون Rainn Wilson
رین ویلسون Rainn Wilson مالک استارت آپ SoulPancake

رین ویلسون بازیگر و کمدین آمریکایی است که در حوزه راه‌اندازی‌ استارتاپ‌ها هم نقش داشته است و به احداث استارتاپ SoulPancake کمک کرده است. کار این شرکت تولید محتوا در میان سیستم عامل‌های گوناگون است.

این شرکت که در “لس‌آنجلس” واقع شده، در حوزه رسانه فعالیت می‌کند و طی سالیان اخیر رشد بسزایی داشته است و در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شد در میان ۱۰ شرکت خلاق در زمینه شرکت‌های تولید کننده ویدئو قرار گیرد.

جسیکا آلبا Jessica Alba 

جسیکا آلبا Jessica Alba
جسیکا آلبا Jessica Alba مالک استارت آپ جسیکا آلبا Jessica Alba

شاید اغلب ما جسیکا آلبا  را  به خاطر بازی‌های وی در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی آمریکایی بشناسیم ولی این بازیگر یک وجهه کاری دیگر هم دارد و یک کارآفرین موفق است.

وی در سال 2012 میلادی به احداث شرکت  The Honest کمک کرد. این شرکت تجارت الکترونیک محصولات مراقبت از کودک، تهویه هوا، لوازم آرایشی و پاک‌کننده‌های خانگی را به مشتریان خود در سراسر جهان عرضه می‌کند. اخیرا این شرکت 78 میلیون دلار بودجه عمومی دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا