گوناگون

سهم بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات بانکی کمتر از دو صدم درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی خادمی صبح چهارشنبه در کارگروه بانک‌های استان اظهار داشت: همکاری هرچه بیشتر بانکها با سرمایه‌گذاران، موجب بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان خواهد شد.

وی افزود: دیگر خواسته های ما از حیث جذب سپرده ها، توان کارشناسی، مدیریتی، پیگیری امور و چانه زنی در مرکز برای جذب منابع بیشتر است.

خادمی تصریح کرد: انتظار دارم وضعیت سپرده ها، نرخ رشد سپرده ها، تحلیل وضعیت بانک ها دلایل افزایش و کاهش معوقات بانکی و سایر موانع رویکرد اصلی و اولویت همکارن و مدیران بانک ها باشد.

وی بر شناسایی مشکلات بانک‌ها و وضعیت منابع و مصارف آنها تاکید کرد و اظهار داشت: باید به یک تحلیل درست و آماری از وضعیت فعالیت سیستم بانکی استان دست یابیم و نقاط ضعف و قوت را بدانیم.

استاندار استان، شرط موفقیت در هر کاری را برنامه‌ریزی بر پایه آمار صحیح عنوان کرد و گفت: برای منابع و مصارف خود در بانک‌ها باید تحلیل داشته باشیم که به عنوان مثال چه بانکی مصارف خود را بیشتر در چه بخشی داشته است.

وی تاکید کرد: مطالبات و معوقات سر رسید شده در استان به تفکیک بانک های مختلف باید شفاف سازی شود و در جلسات آینده طبق یک فرمت کامل و گویا با رعایت همه جوانب کار مشخص شود که سهم هر بانک از هر منابع اعتباری چقدر است.

خادمی اظهار داشت: با این رویه معلوم می‌شود که دلیل عدم پرداخت از سوی بانک و عدم بازپرداخت از سوی مردم چیست و به همین طریق به دنبال این باشیم که چگونه سیستم بانکی را برای توسعه استان تقویت و پشتیبانی کنیم.

وی عنوان کرد: با آمار درست به کل معوقات بانکی در استان پی خواهیم برد و این کار به پویایی سیستم بانکی کمک می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا