گوناگون

سهم شیروان از بودجه، 302 میلیارد ریال

81194678 5749784

به گزارش ایرنا ˈعباسعلی صفاییˈ دوشنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان، این رقم را غیر از سهم اعتباری این شهرستان از محل اعتبارات خاص و سفر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی افزود: از اعتبار مصوب شده 172 میلیارد ریال از محل ماده 180 برای 58 پروژه و 130 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های استان برای 140 پروژه آموزشی، خدماتی و زیربنایی شهرستان منظور شده است.

وی با بیان اینکه پارسال از محل تملک دارایی استانی تنها 20 درصد اعتبارات معادل 80 میلیارد ریال به این شهرستان تخصیص یافت، گفت: اعتبارات سفر رهبری در سال 92 به صورت 100 درصدی تخصیص یافت که شتاب خوبی را در اجرای طرحهای راه روستایی به دنبال داشت.

صفایی با اشاره به اقدامات ارزنده بنیاد مسکن در طرح هادی و ساخت و ساز گفت: هم اکنون 135 روستا بالای 20 خانوار شیروان واجد شرایط اجرای طرح هادی هستند که از این تعداد نقشه طرح هادی 100 روستا تهیه شده است.

فرماندار شیروان یکی از مشکلات روستاییان را نداشتن سند مالکیت عنوان کرد و افزود: تاکنون شش هزار و 502 جلد سند مالکیت برای روستاهای شهرستان صادر شده و هم اکنون نیز صدور سند مالکیت 37 روستای شهرستان در دست اقدام است.

صفایی با بیان اینکه بنیاد مسکن شیروان پارسال 20 پروژه را با اعتبار 33 میلیارد ریال به انجام رسانده، گفت: امسال از محل اعتبارات تملک دارایی 11 میلیارد ریال برای این نهاد مصوب شده است.

فرماندار شیروان اجرای طرح جمع آوری فاضلاب (طرح اکو) را از ضروری ترین پروژه های این شهر برشمرد و افزود: تاکنون 40 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح توسط پنج پیمانکار هزینه شده که تکمیل این طرح به هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

صفایی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از افت آب های زیر زمینی و حل مشکل آب مورد نیاز فضای سبز شهرستان دانست و بر لزوم تخصیص اعتبار ملی به این طرح تاکید کرد.

وی پروژه آبرسانی زیدر- خیرآباد شیروان را بزرگترین طرح آبرسانی روستایی خراسان شمالی برشمرد و گفت: در مرحله نخست این طرح هشت روستا از آب برخوردار می شوند که با اجرای کامل آن 18 روستا از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی افزود: مقرر شده امسال برای تکمیل طرح مزبور 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری تخصیص داده شود.

صفایی با اشاره به آغاز ساخت کتابخانه مرکزی شیروان از سال 90 گفت: طرح مزبور در زیربنای دو هزار و 700 متر مربع با 40 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون 15 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری، استانی و کتابخانه های عمومی کشور داشته است.

فرماندار شیروان با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات سفر رهبری 5 میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته، افزود: با افتتاح این پروژه سرانه کتابخانه شیروان به رقم بسیار بالایی خواهد رسید.

وی ساخت بیمارستان 200 تختخوابی را دیگر طرح مهم این شهرستان خواند و گفت: طرح مزبور در 10 هکتار زمین با زیربنای 17 هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته می شود که اکنون در مرحله اسکلت است و تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صفایی با بیان اینکه تاکنون 50 میلیاد ریال اعتبار برای بیمارستان جدید شیروان هزینه شده، افزود: برای تکمیل یان طرح به 420 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بر اساس گفته مسوولان کشوری باید تا ابتدای سال 95 به بهره برداری برسد.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است.ک/2

7186/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا