Mihanpostگوناگون

سواحل مکران، از نقاط اصلی برای ایجاد صنایع کلان کشور

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد چابهار گفت: برخی از شرایط خاص اقتصادی و بویژه مشکل کم آبی در کشور باعث شده است چابهار و سواحل مکران به عنوان یکی از نقاط اصلی برای ایجاد صنایع کلان تولیدی کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، «حامدعلی مبارکی» افزود: با آغاز عملیات اجرایی هاب سوم پتروشیمی، هاب سوم خودروسازی، راه‌اندازی صنایع فولادی و آلومینیوم ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در این منطقه غیرقابل مقایسه با گذشته است که این ظرفیت‌ها می‌تواند موجب توانمند شدن فضای کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی استان‌های هم‌جوار و نیز به‌ویژه در مسیر محور شرق کشور را فراهم کند.

وی گفت: شکل‌گیری پروژه‌های صنعتی در این منطقه، زمینه‌ساز افقی روشن در اشتغالزایی جوانان استان سیستان و بلوچستان و برطرف کردن بیکاری و ایجاد رونق در فضای کسب و کار می‌شود.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد چابهار خاطرنشان کرد: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است و مزیت‌های بسیاری برای منطقه در حد ملی دارد.

مبارکی با تأکید بر نقش این منطقه بر توسعه استان و در سطوح ملی افزود: بندر چابهار می‌تواند در ترانزیت، واردات، صادرات و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و در نهایت اشتغال و توسعه، نقش فرامنطقه‌ای را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، اقدام به شناسایی موانع در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در یک سال گذشته در چابهار کردیم و آماده‌ی همکاری و تعامل جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ایی هستیم و این امر مستلزم حمایت همه‌ی ارگان‌ها و نهادها و دیگر دستگاه‌های دولتی و هم‌افزایی و همگامی برای به ثمرنشستن برنامه‌های توسعه‌ایی است.

مدیرعامل منطقه‌ی آزاد چابهار یادآور شد: برای فعال‌سازی و توسعه‌ی حمل و نقل و ترانزیت در محور شرق با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات موجود آن نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا