گوناگون

سودریالی تسهیلات طرح های اشتغال زا در مناطق محروم چهاردرصدکاهش یافت

81135596 5646319

ˈسید محمد قاسم حسینی ˈعصر چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان در محل معاونت برنامه ریزی استانداری

گفت: در خوزستان مناطق محروم بسیاری وجود دارد که سرمایه گذران می توانند با ارائه طرح های اشتغال زا در این مناطق از کاهش چهار درصد سود تسهیلات بانکی که تاکنون 15 درصد بوده و اکنون به 11 درصد می رسد با بازپرداخت 10 ساله استفاده کنند.

وی افزود: در سال جاری در بخش صنعت گردشگری نیز سرمایه گذاران در بخش های ساخت هتل،مجتمع های بین راهی و ساخت تفریحگاه و پارک می توانند از تسهیلات با سود 16 درصد استفاده کنند.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه برنامه ریزی و توسعه اقتصادی افزود: تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق توسعه می تواند موجب رونق استان خوزستان در بخش های مختلف شود.

حسینی با اشاره به اینکه مشکلات اشتغال کشور با ارائه مطالعات دانشگاهی و مطالعات انجام شده توسط مشاوران حل نمی شود گفت: با توجه به اینکه برای تمامی استان های کشور سند توسعه اشتغال تعریف شده است این مسئله تنها از نظر مالی برای مشاورین طرح ها مفید بوده و هیچ تاثیری در کاهش بیکاری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که سرمایه گذار وجود نداشته باشد مشکل اشتغال حل نخواهد شد افزود: در سال های گذشته مطالعات بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال در کشور انجام شده است و حال باید با استفاده از سرمایه گذاران و بخش خصوصی از این مطالعات استفاده کرد.

قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: در استان خوزستان تمامی ظرفیت های لازم برای پیشرفت وجود دارد و باید از این ظرفیت ها در راستای ایجاد اشتغال بهره برد.

حسینی افزود: یکی از مسایلی که تاکنون مسوولان استان از آن غافل بوده اند استفاده از صنایع تکمیلی است که باید برای ایجاد صنایع تکمیلی در استان خوزستان برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری هیچ طرح ارزی به وزارت خانه ها معرفی نمی شود گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران

در بخش اشتغال ارائه طرح های ارزی به وزارت خانه ها است که در سال جاری تمامی طرح های تایید شده به بانک های عامل معرفی شده و دیگر در کارگروه های اشتغال بررسی نخواهند شد.

مشاور استاندار خوزستان افزود: یکی از مشکلات اصلی در بررسی طرح های اشتغال زا ثبت نام سرمایه گذاران در سایت ˈبهین یاب ˈاست که این سایت در سال جاری حذف شده و طرح هایی که موافقت اصولی گرفته اند مستقیاً از سوی ادارات برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

حسینی در خصوص آمار های ارایه شده در خصوص ایجاد اشتغال گفت: با وضعیت کنونی این امکان وجود ندارد که بتوان در یک سال یک میلیون شغل ایجاد کرد.

وی گفت: در سال 84 رشد اقتصادی کشور هفت درصد بود که در آن سال 690 هزار شغل ایجاد شد و سال گذشته نیز با رشد اقتصادی شش و نیم درصد 700 هزار شغل ایجاد شده است و تحقق یکی میلیون شغل در سال کاری بسیار سخت است.

در این جلسه معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی صندوق توسعه ملی می تواند به تولید اشتغال استان خوزستان کمک کند بیان کرد: کاهش سود تسهیلات بانکی در طرح های اجرا شده در مناطق محرم فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران است.

ˈامید حاجتی ˈبیان کرد: حذف سایت بهین یاب و مصوبات اعمال شده از سوی صندق توسعه ملی از جمله فرایندهایی است که مسوولان استان خوزستان ازآن استقبال می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه توزیع اعتباری برای منابع صندوق توسعه ملی انجام نشده ومنابع این صندوق به صورت متمرکز است بانک ها باید تلاش کنند تا برای حل مشکلات استان از اعتبارات این صندوق استفاده شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: در استان خوزستان به سه نوع متقاضی دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ،درخواست تسهیلات برای تکمیل طرح ها و متقاضیان جدید سرمایه گذاری وجود دارند.

حاجتی افزود: در خصوص سرمایه گذارن جدید ،از این پس سرمایه گذارانی که توان مالی ندارند وارد کار نخواهند شد و تنها افرادی که بتوانند 50 درصد از اعتبارت مورد نیاز طرح ها را تامین کنند به بانک ها معرفی می شوند.

7161/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا