گوناگون

یکصد واحد صنعتی بحران زا در استان خوزستان در حال ورشکسته شدن هستند

81135601 5646322

ˈهوشمند صفایی ˈعصر چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان در محل معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان افزود: با توجه به این وضعیت استان خوزستان در صورتی که تا دو ماه آینده به شرایط این واحد های صنعتی رسیدگی نشود شاهد تعطیلی این واحدهای صنعتی و افزایش بیکاران خواهیم بود.

وی گفت: در دستورالعملی از سوی ˈدکتر روحانی ˈرییس جمهوری قرار شد که در سال جاری با همکاری بانک مرکزی و بانک های عامل مبلغ 84 هزار میلیارد ریال (هشت هزار و 400 میلیون تومان) در بحث اشتغال به استان های اختصاص داده شود که دراین زمینه هنوز بانک ها همکاری نداشته اند.

مدیرکل تعاون کار و امور اجتماعی استان خوزستان با اشاره به اینکه اقتصاد ناپایدار تاثیری مستقیم بر تولید دارد گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در ابتدا با انگیزه ایجاد اشتغال وارد کار می شوند اما با گذشت مدتی مشکلات موجب دلسردی سرمایه گذاران می شود .

صفایی با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در شهر تبریز گفت: نمی توان وضعیت سرمایه گذاری شهر اهواز را با تبریز مقایسه کرد که در همسایگی ترکیه قراردارد و سرمایه گذاران این کشور حضوری فعال در شهر تبریز دارند در حالی که در مجاورت استان خوزستان کشور عراق قرار دارد که وضعیتی به مراتب بدتر از استان خوزستان دارد.

این مقام مسوول افزود: با توجه به وضعیت استان خوزستان در بحث زیر ساخت ها و همچنین آب و هوا سرمایه گذاران به اشتیاقی به سرمایه گذاری در این استان مشتاق ندارند.

صفایی با بیان اینکه در استان خوزستان تنها دولت است که می تواند سرمایه گذاری کند بیان کرد: در شرایط فعلی تنها سرمایه گذاری از سوی دولت است که می تواند مشکلات اشتغال این استان را حل کند.

وی بیان کرد: آمار های ارائه شده از وضعیت واحدهای صنعتی استان خوزستان بسیار نگران کننده است و در شهرک های صنعتی استان 300 تا 400 واحد صنعتی وجود دارد که با گرفتن تسهیلات بانکی اقدام به ساخت سوله کرده اند و با گران شدن قیمت مصالح نتوانسته اند کار سوله ها را به پایان رسانده و اکنون به افرادی بدهکار به بانک ها تبدیل شده اند.

مدیرکل کار،تعاون و امور اجتماعی استان خوزستان افزود: بر اساس سرشماری نفوس سال 90 بیش از 45 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان خوزستان وجود داشت که در سال جاری این تعداد به 100 هزار نفر می رسد.

صفایی گفت : در آینده ای نزدیک اشتغال معضل اصلی کشور خواهد بود و باید برای حل این مسئله به فکر راه حلی عملی باشیم.

7161/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا