گوناگون

سومین مرحله رها سازی آب به رودخانه کر آغاز شد

81152170 5674152

به گزارش ایرنا داریوش اسماعیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رهاسازی به مدت 10روز به میزان روزانه دو و شش میلیون مترمکعب آب به منظور آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان خرامه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 37 میلیون متر مکعب و در سال جاری در نخستین مرحله 27 میلیون متر مکعب آب به رودخانه کر در منطقه کربال خرامه رها سازی شد افزود: در این مرحله 26 میلیون متر مکعب آب به رودخانه کر در این منطقه رها سازی می شود.

اسماعیلی بیان کرد: مسوولان اجرایی استان به ویژه آب منطقه ای فارس، باید نسبت به توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان دقت کنند.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه از روز اول دریچه هایی برای بندهایی رودخانه کر پیش بینی نشده بود و به همین دلیل مقدار قابل توجهی آب در پشت این بندها می ماند و امکان حرکت و انتقال آب به مناطق پایین دست نبود که احداث چپاب فیض آباد و تیلکان به منظور رفع این مهم کمک بسیاری کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت چپاب اول در بند فیض آباد که یکی از خواسته های کشاورزان شهرستان بود با اعتباری بالغ بر10 میلیارد ریال انجام شده است.

وی عنوان کرد: چپاپ دوم در بند تیلکان که به دلیل کمبود اعتبارات و اولویت اجرای چپاب فیض آباد تعطیل شده که پیگیری ها در خصوص تامین اعتبارات و آغاز مجدد عملیات اجرایی ساخت آن ادامه دارد.

شهرستان خرامه در 70 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.ک/2

7382/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا