Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سیاه‌ترین رنگ جهان در انگلیس تولید شد + عکس

سیاه ترین رنگ جهان در حالی توسط شرکت سری نانو سیستم در بریتانیا  تولید شده است که این رنگ سیاه با استفاده از فناوری نانو ساخته شده و در تجهیزات مخابراتی و ماهواره ای و همچنین در هنر بسیار پر کاربرد است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

در گذشته های دور حدودا سیصد سال پیش هنرمند نقاشی به نام رامبراند برای تولید رنگ سیاهی که اندازه ی سیاه بودنش به مقدار کافی برای نقاشی ها مناسب باشد دست به کاری جالبی می زد . او  از شاگردان خود می خواست تا استخوان حیوانات را تهیه کرده و آنها را بسوزانند در انتها هم رامبراند خاکستر ها را با روغن های گیاهی ترکیب می کرد تا به شکل رنگ در بیایند . سوژه نقاشی های  رامبراند پرتره بود او در این نقاشی ها نیاز فراوانی به رنگی مناسب برای سایه روشن داشت و با این روش رنگ سیاه مورد نظر خود را پیدا کرد .

حالا اما دانشمندان شرکت سری نانو سیستم موفق شدند رنگ سیاهی را تولید کنند که سیاه ترین رنگ تولید شده در جهان است . نام این رنگ ونتابلک می باشد و با استفاده از فناوری نانو ساخته شده .کلمه ونتابلک  در لغت به معنی تیره ترین رنگ است .

کربن ماده اصلی این اسپری جدید می باشد که با استفاده از خاصیت جذب و بازتاب الکترومغناطیسی ساخته شده است . اساسا هر چیزی که به آن نور برخورد کند قابلیت دیده شدن را دارد . اما ونتابلک از کربن ساخته این ماده نور را به خود جذب می کند و پرتو نور در بین کربن جا به جا خواهد شد تا اینکه بصورت کامل جذب آن می شود و چیزی جز حرارت باقی نمی ماند .

پیش از این ناسا توانسته بود پوششی از کربن ایجاد کند که تنها ۰٫۰۴ درصد نور را باتاب می داد و این به عنوان یک رکورد جهانی در گینس ثبت شده بود که حالا احتمالا دیگر اعتباری ندارد .

با مشخص شدن کاربرد های این اسپری در صنایع هوایی و مخابراتی تقاضاها برای خرید اسپری از این شرکت بالا رفته و حالا دولت بریتانیا دستور داده که شرکت سری نانو سیستم حق ندارد روش های تولید این ماده را برای کسی فاش کند از این رو اگر شرکتی نیاز داشته باشد که این رنگ روی محصولاتش قرار بگیرد باید محصول را برای سری نانو سیستم ارسال کند و آنها این رنگ را به عنوان پوشش یا روکش روی محصول آنها اسپری خواهند کرد .

گفتنی است فرآیند رنگ کردن با این اسپری باید در دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد انجام گیرد ، نقطه ذوب محصولاتی که به سیاه‌ترین رنگ جهان  آغشته می شوند بسیار مهم است .

اما گفتیم که رنگ ونتابلک در هنر هم کاربرد بسیار زیادی دارد . آنیش کاپور که یک مجسمه ساز هندی است با هزینه زیادی حق انحصاری استفاده از ونتابلک را از سری نانو سیستم تهیه کرده و با آن مجسمه های زیبایی می سازد . یک شرکت تولید ساعت در سویس هم قصد دارد که از این رنگ در محصولاتش استفاده کند .

باهم در میهن پست تصاویری از تولید اسپری سیاه رنگی که سیاه‌ترین رنگ جهان است را تماشا می کنیم .

منبع : surreynanosystems

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا