گوناگون

سیل در 12 روستای استان جاری شد/ 20 تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به سیل زدگان

به گزارش خبرنگار مهر، بارش کم سابقه برف در روزهای نخست پاییز و سرمای ناگهانی هوا، موجب بروز سیلاب، آبگرفتگی در بخش های مختلف استان شده و در حال حاضر مردم با مشکل آبگرفتگی منازل، معابر و در برخی مواقع خودروهای خود دست و پنجه نرم می کنند.

هرچند هواشناسی استان قبل از بارش ها هشدارهای لازم را ارائه داده بود اما حل مشکلات آبگرفتگی و سیلاب در این منطقه از کشور نیازمند برنامه ریزی و اعتبارات ویژه است.

با آغاز بارش ها تیم های امداد و نجات هلال احمر استان نیز به صورت آماده باش درآمده و مشغول امداد رسانی به سیل زدگان و مردم گرفتار در این خصوص هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص نحوه امداد رسانی نیروهای هلال احمر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: باران و برف پاییزی سرتاسر آذربایجان غربی را محاصره کرد و امداد گران جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در حال امدادرسانی به 5 شهرستان و 12 روستای استان هستند که با مشکل سیل و آبگرفتگی منازل و معابر دست و پنچه نرم میکنند.

عباس سید زکریایی با اشاره به بارندگی های روز های اخیر گفت: از روز پنجشنبه یک سامانه بارانی وارد آذربایجان غربی شد که نواحی جنوب و مرکز استان را تحت تاثیر خود قرار داد و از روز گذشته شاهد بارش برف و باران پاییزی در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران، سیل و آبرگرفتگی منازل و معابر در بعضی از شهرستان ها و روستا های استان را درپی داشت عنوان کرد: بارش باران و برف در سطح استان ادامه داشته و موجب بروز مشکل برای مردم شده است.

وی از آماده باش نسبی و فراخوان نیرو های امدادی در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل پیش بینی احتمال ریزش برف و باران شدید و ناگهانی، در کلیه شعب شهرستانی، پایگاه های امداد و نجات جاده ای و کوهستان و ERC اعلام آماده باش نسبی شد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 20 تیم امدادی از امدادگران و نجاتگران این جمعیت اظهار داشت: از این تعداد، 11 تیم امدادی در 8 منطقه شهرستان ارومیه و 3 روستای “ولنده” ، “بند” و “بادیکه” این شهرستان مشغول به امدادرسانی هستند که تا کنون 145 خودرو از گرفتاری در آب رهاسازی شده اند و 4 باب منزل از آبگرفتگی تخلیه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد: همچنین امدادگران این جمعیت در حال امدادرسانی و رهاسازی خودرو های گرفتار در برف و آب گردنه قوشچی هستند.

سید زکریایی با اشاره به بروز مشکلات مشابه در شهرستان های نقده، سلماس، اشنویه و پیرانشهر، گفت: 4 تیم از امدادگران جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی و یاری ساکنان روستا های “بیگم قلعه” ، “یاد گارلو” ، “کهریزه” و “قلعه لر” شهرستان نقده هستند.

وی افزود: صبح امروز یک باب منزل مسکونی در شهرستان سلماس از آبگرفتگی تخلیه شد و همچنان 3 تیم امدادی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

همچنین در این مدت در بین اعضای یکی از خانوارهای شهرستان اشنویه مواد غذایی و زیستی توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با توصیه به رعایت اصول ایمنی در چنین مواقعی تاکید کرد: در صورت مواجهه با حادثه و فرد آسیب دیده هر چه سریعتر با “ندای امداد” جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با شماره 112 تماس گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا