Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

شباهت جالب رفتار مورچه ها به عملکرد شبکه های رایانه ای + عکس

شباهت جالب رفتار مورچه ها به عملکرد شبکه های رایانه ای این روزها در حالی موضوع مورد تحقیق و تایید پژوهشگران قرار گرفته ایت که مورچه ها از دید ما انسانها تنها نوعی حشره نیستند بلکه به ما یاد می دهند که شبکه های رایانه ای چگونه کار می کنند. مورچه ها به عنوان حشراتی که در سراسر جهان در کلنی های عظیم زندگی می کنند همواره برای کالبدشکافی رفتار منظم آن ها مورد توجه و پژوهش دانشمندان قرار دارند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

شباهت جالب رفتار مورچه ها به عملکرد شبکه های رایانه ای و بیان آن اگر چه موضوع جدید نیست اما اکنون دانشمندان دانشگاه MIT یافته اند که با بررسی دقیق رفتار این حشرات می توان به نحوه عملکرد شبکه های رایانه ای و همچنین چگونگی ارتقا یافتن آنها دست یافت.

در این میان و برای تحقیق بیشتر در خصوص شباهت رفتار مورچه ها به عملکرد شبکه های رایانه ای تیمی از دانشمندان آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه ای دانشگاه MIT از مدت ها پیش مطالعه بر روی مورچه ها را با این هدف آغاز کرده بودند که مدلی از تجزیه و تحلیل مربوط به شبکه های اجتماعی، فرآیند اتخاذ تصمیم در میان دسته ای از روبات ها و ارتباطات در شبکه های نامتمرکز ارایه کنند.

Ant Network INTERNET

مطالعه این دانشمندان تأکید دوباره ای بر تصور قبلی است که نشان می دهد مورچه ها تراکم جمعیتشان را بر اساس فرکانسی که آن ها با سایر مورچه ها در محیط اطرافشان و به طور تصادفی برخورد می کنند تخمین می زنند.

با این حال به نظر می رسد این توانمندی خیره کننده فاکتور تعیین کننده ای در انجام کارهای مختلف از جمله تصمیم گیری برای انتخاب مکان مناسب جهت ساختن کلنی جدید باشد.

کمرون ماسکو از دانشمندانی که در این پروژه حضور داشته اند می گوید:

بر اساس یک دیدگاه دراکی، اگر گروهی از افراد به طور تصادفی در یک منطقه مشخص تردد کنند، دفعاتی که با یکدیگر برخورد می کنند تابعی از تراکم آن هاست. آن چه که ما در حال انجام دادن آن هستیم ارایه تجزیه و تحلیل دقیقی درخصوص این دیدگاه ادراکی است. چنین ارزیابی، یک ارزیابی بسیار خوب خواهد بود. در این میان رفتار مورچه ها سرنخ های لازم را به دانشمندان می دهند.

منبع : phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا