Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

مریخ نورد جدید ناسا بنام مارس ۲۰۲۰ معرفی شد

مریخ نورد جدید ناسا بنام مارس ۲۰۲۰ معرفی شد. سازمان فضایی آمریکا با انتشار تصاویر این مریخ نورد اعلام کرد مارس۲۰۲۰ در اواخر تابستان سال ۲۰۲۰ فضا پرتاب خواهد شد. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

مریخ نورد جدید ناسا بنام مارس ۲۰۲۰ در حالی توسط ناسا معرفی شد که این سازمان فضایی مراحل تحقیقاتی و تئوری مارس ۲۰۲۰ را به پایان رسانده و حالا وارد مرحله ساخت آن شده است . در حال حاضر مریخ نورد کنجکاوی برای ناسا در این سیاره حضور دارد و در حال انجام ماموریت های خود است و مارس ۲۰۲۰ هم قرار است با  ماموریت کشف نشانه های حیات میکروبی به کنجکاوی ملحق شود . خبر های قبلی مریخ نورد کنجکاوی را می توانید در اینجا مشاهده کنید .

ماموریت دیگر این مریخ نورد جدید ناسا جمع آوری نمونه هایی از روی سطح این سیاره است . مریخ نورد کنجکاوی امکانات کمتری در زمینه نمونه برداری و آزمایش روی نمونه ها داشت اما مارس ۲۰۲۰  حتی قرار است نمونه ها را درصورت نیاز دوباره به زمین بیاورد .

دوربین اصلی مریخ نورد مارس ۲۰۲۰  Mastcam-Z نام دارد که مانند سر انسان در بالاترین نقطه آن قرار گرفته و نسبت به کنجکاوی دارای قدرت زوم بیشتری است و البته مانند آن می تواند تصاویر پاناروما ثبت کرده و ارسال کند و همچنین ضبط صدا و فیلمبرداری را با کیفیت بالایی انجام دهد .

در مریخ نورد کنجکاوی از یک لیزر به نام ChemCam برای بررسی مواد معدنی و عناصر موجود در سنگ ها استفاده می شد اما در مارس ۲۰۲۰از  لیزر  SuperCam استفاده می شود . این لیزر بسیار قدرتمند تر از ChemCam خواهد بود .

مارس ۲۰۲۰ دارای تبدیل کننده دی اکسید کربن به نام MOXIE است . این تبدیل کننده بصورت آزمایشی دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل خواهد کرد و پس از آن موارد اضطراری را بررسی می کند . این آزمایش در آینده برای زندگی انسان ها در مریخ بسیار کاربردی خواهد بود .

مجموعه سنسور های MEDA هم در این مریخ نورد به بررسی شرایط جوی و آب هوایی این سیاره می پردازند . دما ، رطوبت ، میزان باد و دیگر شاخص های جوی در ای MEDA بررسی شده و به زمین ارسال می شوند .

ماژول RIFMAX یکی از جدیدترین فناوری های به کار رته در مارس ۲۰۲۰ است . این ماژول تصاویری از زیر سطح مریخ را ثبت می کند و این نخستین بار است که چنین چیزی امکان پذیر شده .

ماژول های PIXL و SHERLOCبا کمک اشعه ایکس معدن شناسی کرده و سنگ های موجود در مریخ را از نظر نوع آنها بررسی می کند .

بعد از پرتاب ماس ۲۰۲۰ در اواخر تابستان سال ۲۰۲۰ اگر همه چیز خوب پیش  برود این ریخ نورد در فوریه سال ۲۰۲۱  روی سطح مریخ فرود خواهد آمد.

با هم در میهن پست  تصاویری از مارس ۲۰۲۰ مریخ نورد جدید ناسا را  تماشا می کنیم.

منبع : nasa

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا