Mihanpostعلمی و فناوریهوا فضا

کنترل کیفیت هواپیما‌های ایرباس با پهپاد

کنترل کیفیت هواپیما‌های ایرباس از این پس قرار است با پهپاد انجام می گیرد . ایرباس که یکی از غول های هواپیماسازی در جهان محسوب می شود با کمک شرکت آلمانی AscTec قصد دارد قبل از تحویل هواپیماهایش به مشتریان کنترل کیفیت نهایی آنها را با کمک پهپادها انجام دهد . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

شرکت AscTec تولید کننده پهپاد های فالکون ۸ در کشور آلمان است . این شرکت قرار است با به کار گیری یک نسخه اصلاح شده از پهپادهای فالکون ۸ کنترل کیفیت نهایی برای هواپیماهای ساخته شده توسط ایرباس را انجام دهد .

پیش از این شرکت ایرباس قبل از تحویل هواپیما به مشتریان مجبور بود ساعت های زیادی را صرف کنترل و بازرسی قسمت های خارجی هواپیما کند . اما با کمک پهپاد ها این بازرسی ها تنها در عرض ۱۰ دقیقه انجام خواهند شد.

مسئولین کنترل کیفیت شرکت ایرباس برای بازرسی بدنه هواپیماها باید از نردبان های بلندی بالا رفته و بخش های مختلف هواپیما را بررسی می کردند. کنترل یک هواپیما در آن ارتفاع و شرایط نامناسب ممکن بود با اشتباهات بزرگی از طرف بازرسین مواجه باشد . اما استفاده از پهپاد ها هم سریع تر است و هم اینکه درصد خطا و اشتباه را پایین تر می آورد .

دوربین های به کار رفته در این پهپاد اصلاح شده فالکون ۸ RealSense بوده و دارای کیفیت ۴۲ مگاپیکسلی هستند . دوربین ها توسط شرکت اینتل ساخته شده و کاملا اتوماتیک به تصویر برداری از هواپیما می پردازند . در نهایت پهپاد ۱۵۰ تصویر از هواپیما تهیه کرده و آنها را به مرکز کنترل ارسال می کند در مرکز کنترل هم با ساخت قالب های سه بعدی بررسی نهایی انجام خواهد گرفت .

تمامی عملیات های بالا در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام خواهد شد . گفته می شود ایرباس بطور آزمایشی برای هواپیماهای مدل  A۳۳۰ و A۳۵۰ از این فناوری استفاده کرده است .

با هم در میهن پست  تصاویری از کنترل کیفیت هواپیما‌های ایرباس با پهپاد را  تماشا می کنیم.

منبع : airbus

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا