Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

کشف قبرستانی باستانی در فلسطین + عکس

کشف قبرستانی باستانی در فلسطین سرانجام نشان از قدمت حضور انسان در این منطقه را اثبات کرد. که البته این کشف که در سال ۲۰۱۳ انجام شده و نتایج آن روز یکشنبه اعلام شد، ممکن است به روشن شدن این سوال کمک کند که مردمانی که حدود سه هزار سال قبل در این سرزمین زندگی می کردند چه کسانی بودند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گروه حفاری سی سال در این منطقه مشغول به کار بوده اند. که در این میان مدیران این گروه از محققان می گویند که بقایای ۱۴۵ جسد را در قبرهای مختلف پیدا کرده اند. بعضی از آنها کنارشان، غذا، عطر، جواهرات و حتی سلاح وجود داشته است.

اگر چه تصور می شود که اجساد متعلق به قرن یازدهم تا هشتم قبل از میلاد باشد اما دانیل مستر، یکی از مدیران این گروه می گوید:

بعد از دهه ها تلاش برای دانستن اینکه فلسطینی های باستان چه چیزی از خود به جا گذاشته اند، نهایتا با آنها روبه رو شدیم که با این کشف به رمزگشایی از اصالت آنها نزدیک می شویم.

جالب است بدانید که پژوهشگران این کشف را سه سال و تا پایان دوره حفاری مخفی نگه داشتند تا توجه یهودی های فوق ارتودکس به این حفاری جلب نشود. آنها که پیشتر در مقابل سایت های باستان شناسی تظاهرات کرده اند نگران تخریب گور مردم هستند.

با این حال محققان درباره دوره سرمنشا جغرافیایی قوم مشهور به فلسطینی های باستان اختلاف نظر دارند. چرا که سرزمین هایی که فعلا بر سرشان بحث هست  یونان، جزایر کرت یا قبرس امروزی و آناتولی هستند و پژوهشگران اکنون برای یافتن خاستگاه بقایای به دست آمده از دل زمین، دی ان ای آنها را آزمایش و سعی می کنند به شیوه رادیوکربن قدمت آنها را تخمین بزنند.

با هم در میهن پست تصاویری از کشف اولین گورستان ساکنان باستانی فلسطین را تماشا می کنیم.

منبع : bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا