Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

کشف یک سیاره کوتوله جدید در منظومه شمسی

کشف یک سیاره کوتوله جدید در منظومه شمسی توسط ستاره شناسان کانادایی و فرانسوی و با استفاده از تلسکوپ هاوایی انجام شده است .این سیاره کوتوله  فعلا به نام RR245 نام گذاری شده و مدارش دو برابر نپتون است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

یکی از عجیب ترین نکات در مورد این سیاره کوتوله تازه کشف شده مقدار گذر هر سال در آن است .سیاره RR245 دارای مدار بسیار بزرگی است . بیش از ۷۰۰ سال زمینی طول می کشد تا به دور خورشید بچرخد و برای خودش یک سال را به پایان برساند  !! .در حقیقت باید گفت که این سیاره در انتهای منظومه شمسی قرار دارد .انتهای منظومه شمسی برای کیهان شناسان یک محیط ناشناخته محسوب می شود و از این رو برای آنها بسیار جذاب است .

فاصله سیاره کوتوله RR245 از خورشید ۱۲۰ برابر فاصله زمین تا خورشید است . حتما می دانید که فاصله زمین تا خورشید ۱۵۰ میلیون کیلومتر می باشد .

ستاره شناسان کانادایی و فرانسوی که تلسکوپ هاوایی  متعلق به آنها است توانستند سیاره کوتوله ای را کشف کنند که از سیاره پلوتون بسیار درخشنده تر بوده و از سیاره نپتون دور تر است .

این تلسکوپ تا به امروز تنها توانسته اندازه های مربوط به فاصله و مدار این سیاره کوتوله را مشخص کند و هنوز اطلاعاتی از ابعاد آن ندارد .اما باید گفت ممکن است که دارای ابعاد بسیار بزرگی هم باشد . آنها یک سال است که RR245 را تحت نظر دارند و روی آن بررسی و تحقیق انجام می دهند . البته تحقیقات روی آن همچنان ادامه خواهد داشت .

این سیاره کوتوله جدید در منطقه تاریک کیپور قابل مشاهده است . RR245 هم یک نام موقتی برای آن است و در زمانی که اطلاعات ستاره شناسان از آن به حد خوبی رسید یک نام مناسب تر برای آن انتخاب خواهد شد .

با هم در میهن پست تصاویری از سیاره کوتوله جدید در منظومه شمسی را مشاهده می کنیم.

منبع : space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا