گوناگون

شدت آلودگی هوا در قم را دریابید

images6 شدت آلودگی هوا در قم را دریابید

افردا  مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی و ریوی، سالمندان، مادران باردار و کود کان ساکن قم حتی الامکان از منزل خارج نشوند ودرصورت خارج شدن از منزل با ماسک استفاده کنند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در شرایط فعلی با توجه به آلودگی هوا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی، سالمندان، مادران باردار و کود کان در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

محمد جواد باقری در گفت‌وگو با مجله پزشکی دکتر سلام در قم، با اشاره به آلودگی شدید این روزهای قم، اظهار کرد: در این ایام که آلودگی هوای قم شدت یافته است و ریزگردهای معلق در هوای شهر تنفس را سخت می کند، رعایت اصول پزشکی در پیشگیری از بیماری ها اهمیت بسیاری داد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به افراد در معرض خطر بیماری، افزود:در شرایط فعلی با توجه به آلودگی هوا افردا  مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی و ریوی، سالمندان، مادران باردار و کود کان در صورت امکان از منزل خارج نشوند یا در صورت خارج شدن از منزل ازماسک استفاده کنند.

وی با تاکید به پرهیز از فعالیت های فیزیکی در بیرون از منزل، تصریح کرد: افرادی که در این روزها بیرون از منزل به سر می برند از هرگونه فعالیت فیزیکی خود داری کنند و فعالیت های سنگین خارج از منزل تا حد امکان کاهش دهند.

باقری با اشاره به تلاش برای کاهش آلودگی هوا، عنوان کرد: در این شرایط برای جلوگیری از شدت آلودگی هوا بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود و از مصرف فراورده های دخانی نیز پرهیز شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره با تاکید به بستن پنجره ها در این شرایط، بیان کرد: در حال حاضر تمام در و پنجره های منازل بهتر است که بسته باشد، البته افرادی که بیرون از منزل هستند مانند نیروهای پلیس به ویژه راهور و راهنمایی رانندگی حتما برای پیشگیری از بیماری از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان تقارن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید و روزه‌دار بودن مردم، با اطلاع رسانی صحیح رسانه و عمل کردن به توصیه های بهداشتی، تا کنون موردی درباره گرمازدگی مردم و بستری شدن آنها گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا