گوناگون

شكوفايي شيراز بر اساس گردشگري شكل خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد محمد احمدي در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كه با حضور معاونين هماهنگي امور عمراني و برنامه ريزي و اشتغال استانداري برگزار شد، اظهار داشت: همه مسئولين بايد تلاش كنند كه مزيت هاي مختلف گردشگري در فارس در حوزه هاي مذهبي، فرهنگي، تاريخي، پزشكي و طبيعي به شكوفايي و بالندگي برسد.

وی با بيان اينكه كشورهاي دنيا در رقابتي سخت براي تسخير بازار توريسم تلاش مي كنند، افزود: كشورهايي كه منابع زيرزميني قابل توجهي در اختيار ندارند، اقتصاد خود را بر اساس گردشگري اداره مي كنند.

وي با اشاره به اينكه ايران دهمين كشور دنيا از لحاظ جاذبه هاي گردشگري به شمار مي رود، اذعان كرد: متاسفانه نتوانسته ايم شرايط مناسبي را در حد ظرفيت هاي كشور براي جذب گردشگران دنيا فراهم كنيم.

استاندار فارس با بيان اين كه مزيت اصلي براي توسعه شيراز، موضوع گردشگري است، ادامه داد: كارخانجات صنعتي در شيراز و حومه آن رشد چنداني نداشته است و صنعت توريسم مي تواند توسعه فضاي كسب و كار و توليد ثروت را فراهم كند.

احمدي فرودگاه ها و بنادر را پيشاني ورودي كشورها براي گردشگران خارجي دانست و با تاكيد بر اهميت ارائه خدمات مطلوب در فرودگاه شهيد آيت الله دستغيب شيراز و تكميل اين زنجيره، در ساير مراكز گردشگري و اقامتي، اظهار داشت: مهمان پذيري گرم و قابل قبول از گردشگران موجب افزايش تقاضاي توريست هاي خارجي براي سفر به استان فارس و در نتيجه رونق مشاغل مرتبط با اين حوزه خواهد شد.

استاندار فارس خاطر نشان كرد: شيراز شهري بين المللي است كه انتظارات زيادي از آن وجود دارد و لازم است مسئولين، در موضوع گردشگري، متناسب با اين توقعات تلاش هاي خود را سازماندهي كنند.

وي تاكيد كرد: ساختمان هاي بلند مرتبه يكي از خصوصيات شهرهاي مدرن است و ظرفيت هاي جديدي را در حوزه گردشگري و جلب سرمايه گذاران ايجاد خواهد كرد.

استاندار فارس با قدرداني از تلاش دستگاه هاي مسئول در زمينه مهمان نوازي از مسافران نوروزي در نوروز سال93، تصريح كرد: نوروز سال جاري تجربه بسيار خوبي در استان فارس به وقوع پيوست و با همكاري همه دست اندركاران و همراهي رسانه ها، جذب گردشگران در استان فارس سير صعودي خود را ادامه خواهد داد.

احمدي تاكيد كرد: مسئولين موظفند مسائل مربوط به حوزه گردشگري را با جديت و سرعت پيگيري كنند و در صورت سهل انگاري، با بازخواست جدي مديريت ارشد استان روبرو خواهند شد.

در پايان اين جلسه استاندار فارس با اهداي لوحي از دست اندركاران ستاد سفرهاي نوروزي استان تقدير كرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا