گوناگون

شمار فوت شدگان تصادفات جاده ای همدان 13 درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد خیری ظهر پنج شنبه در شورای ترافیک استان همدان با بیان اینکه تعداد فقرات تصادفی منجر به فوت در سال گذشته نسبت به سال 91 استان همدان 78 فقره معادل 21 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در این مدت جاده های استان همدان 98 نفر معادل 21 درصد کاهش تلفات جانی داشته است.

وی با بیان اینکه استان همدان از لحاظ کاهش درصد تصادفات رتبه نخست را در کشور کسب کرده ولی در تعداد نفرات کشته شده رتبه سوم کشور را به دست آورده است، عنوان کرد: استان همدان از نظر تعداد نفرات کشته شده پس از کرمان و گیلان قرار دارد.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه 61 درصد تصادفات مربوط به وسایل نقلیه سواری، 15 درصد وانت، هفت درصد کامیون، 13 درصد موتور سیکلت و دو درصد مربوط به حمل و نقل عمومی است، بیان کرد: با توجه به کنترل های صورت گرفته میزان تصادف وسایل نقلیه عمومی در دو ماه نخست سال جاری صفر بوده است.

سرهنگ خیری با بیان اینکه 52 درصد تصادفات استان در راه های اصلی و 48 درصد در راه های فرعی اتفاق افتاده است، ادامه داد: باید برای ایمن سازی راه های روستایی برنامه ریزی های بهتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل در راه های اصلی بیشتر است چراکه نمی توان راه های اصلی را رها کرد، ابراز داشت: همه محور ها باید به طور مرتب و روزانه کنترل شود و یکی از اقدامات خوب انجام شده راه اندازی پلیس راه روستایی است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه استان همدان در نوروز امسال 33 درصد کاهش تصادفات را داشته و رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است، ادامه داد: تصادفات منجر به فوت در نوروز امسال 36 درصد و متوفیان 33 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ محمد خیری با بیان اینکه عمده ترین تصادفات در نوروز امسال مربوط به واژگونی خودرو، خستگی، خواب آلودگی و عدم آشنایی رانندگان با جاده بوده است، افزود: 69 درصد تصادفات نوروز امسال مربوط به سواری، 23 درصد وانت، پنج درصد کامیون و سه درصد موتور سیکلت بوده است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال 52 درصد تصادفات در راه های اصلی و 42 درصد در راه های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: 24 درصد تصادفات از ساعت هشت تا 12 صبح و 24 درصد نیز از ساعت چهار تا هشت عصر اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در کشور 51 و سه دهم درصد تصادفی ها در محل حادثه، هفت و هشت دهم درصد حین انتقال و 39 و یک دهم درصد در بیمارستان فوت می کنند، عنوان کرد: در دو ماه نخست امسال تعداد فوت شدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه جدل ها و چالش های انجام شده در این جلسات موجب ارتقا خدمت به مردم می شود، ادامه داد: مسئولان انتظار نداشته باشند که جلسه ای تشریفاتی داشته باشیم و در آن هیچ بحثی انجام نشودبلکه باید در جلسات بحث و جدل شود و دستگاه ها خواسته های خود را مطرح کنند.

محمود رضا عراقی با بیان اینکه به دنبال آمار های غلط، سوری و دل خوش کردن نیستیم، اظهار داشت: برای حل مشکل باید ضعف ها گفته شود چراکه بیان مشکلات موجب می شود بتوانیم بهتر مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر شرکت ها و به خصوص شرکت های فنی بر روی چارت سازمانی فنی متمرکز می شود و مسائل روابط عمومی و اطلاع رسانی در آنها تخصصی نیست، ادامه داد: دستگاه ها آنچنان که باید اطلاع رسانی نمی کنند و هنر خوب اطلاع رسانی کردن را نداریم و بخش روابط عمومی باید به طور ساختاری در سازمان ها فعال شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه اگر سازمان ها خوب هماهنگی کنند و بتوانند ساختار را حفظ کنند، می توانند فعالیت خوبی داشته باشند، افزود: می توان با راه و شهر سازی، پلیس راهور، امور روستایی و سایر دستگاه های هم افزایی کرد و اعتبار جرائم را متمرکز کنیم تا از آنها استفاده بهینه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا