گوناگون

واحدهای نیمه تعطیل صنعتی و تولیدی استان بوشهر فعال می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: شوراها نقش بسیار مهمی در پیگیری مشکلات و مطالبات مردم دارند و به نوعی رابط بین مردم و دولت هستند که هم یاری‌گر مردم و هم کمک دولت هستند.

وی شوراها را از نخبگان مردم و سرمایه‌های مهم اجتماعی دانست و اضافه کرد: شوراهای اسلامی می‌تواند نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی داشته باشند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

اصلاح الگوی مصرف آب شرب و کشاورزی استان بوشهر ضروری است

استاندار بوشهر یکی از مهمترین مشکلات استان بوشهر را کمبود آب شرب و اب کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: شوراهای اسلامی که مورد اعتماد مردم هستند باید در زمینه مصرف بهینه آب فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان ساخت: آبیاری نخیلات از طریق روش غرق‌آبی بیش از پنج برابر آبیاری قطره‌ای مصرف آب دارد که باید به سمت تغییر در روش‌های آبیاری پیش برویم و در زمینه اب شرب نیز بالاترین میانگین مصرف در کشور را داریم که باید فرهنگ مصرف به خوبی تغییر کند.

سالاری بر لزوم تلاش برای تغییر در چهره شهرهای استان بوشهر تاکید کرد و افزود: از مهمترین وظایف و رسالت‌های شوراها انعکاس مشکلات و پیگیری مطالبات مردم و تدوین برنامه‌های حوزه نفوذ شهری و روستایی است.

لزوم فعال‌سازی سازمان های مردم نهاد در استان بوشهر

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای اصلاح الگوی مصرف آب شرب و کشاورزی در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: در صورتی که این مهم تحقق یابد به اندازه اعتبارات عمرانی دو سال استان بوشهر ارزش دارد.

استاندار بوشهر بر لزوم فعال‌سازی سازمان های مردم نهاد در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: واحدهای نیمه تعطیل صنعتی و تولیدی استان باید فعال شده و شاهد افزایش ظرفیت آنها باشیم تا تحول مهمی در تولید و اشتغال استان ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا