گوناگون

شناسایی منابع درآمدزا در روستاها یکی از وظایف دهیاران است

81206982 5770835

به گزارش خبرنگار ایرنا، عین الله شریف پور در جلسه بررسی مشکلات دهیاران بوکان که روز چهارشنبه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: همه دهیاران با همکاری اعضای شورا باید برای روستاهای خود یک منبع درآمدزایی تعریف و شناسایی کنند تا بتوانند براساس این منابع مالی در راستای آبادانی روستاهای خود تلاش کنند.

وی گفت: برای عمران روستاها باید یک چرخه اقتصادی تشکیل شود تا با استفاده از آن بتوان با شناسایی مزیت های موجود در روستاها در راستای شکوفایی اقتصادی آنها گام برداشت.

شریف پور با اشاره به برخی مشکلات و معضلات موجود در روستاهای استان ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات روستائیان معیشت و پایین بودن سطح درآمد روستائیان است که باید با برنامه ریزی های لازم آن را افزایش داد.

وی با بیان اینکه در سال جاری هیچ کمبود منابع مالی در این بخش وجود ندارد، عدم مدیریت منابع را از مهمترین مشکلات دهیاری های استان عنوان کرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بیش از 100 پروژه نیمه تمام در شهرستان های بوکان و مهاباد وجود دارد که براساس پیشرفت فیزیکی آنها اولویت بندی شده و بتدریج تکمیل و به اتمام می رسند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات روستاها به دلیل کمبود امکانات است و این مشکل خود سد راه توسعه و پیشرفت روستاها بوده که باید دهیاران با تعامل و همکاری ادارات و نهادها درصدد برطرف کردن این مشکلات برآیند.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به خدمات دولت در روستاها گفت: دولت تدبیر و امید در راستای توسعه زیرساختهای روستایی گام های اساسی برداشته است.

جمال خسروی ادامه داد: امکانات لازم برای توسعه روستاها فراهم شده و مدیران با مدیریت جهادگونه باید تلاش کنند تا این امر تحقق پیدا کند.

وی افزود: دهیاران و شوراها در حقیقت پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند و باید از همه ظرفیت ها در این زمینه برای رشد و شکوفایی روستاها استفاده کنند.

فرماندار بوکان گفت: دهیاران با همکاری جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها باید اقدامات جدی انجام دهند تا زمین های مرغوب کشاورزی از بین نرود.

در این جلسه دهیاران نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

شهرستان بوکان 227 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای استان به شمار می رود.

7510/584/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا