گوناگون

شهردار: درختان بیجار شناسنامه دار می شوند

81147172 5665662

علی پاشازاده روز جمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد شدید از دخالت های غیر مسوولانه بعضی ادارات در خصوص قطع درختان اظهار کرد: یکی از ادارات شهر متاسفانه با اره برقی به بهانه رفع خطر از کابل های برق، به جان درختان کنار خیابان های شهر افتاده و خسارات قابل توجهی ایجاد کرد که شهرداری با توقیف اره برقی از ادامه کار ممانعت کرده است.

وی ارزش درخت در دنیای ماشینی و صنعتی امروزی را همانند نیاز انسان به هوای سالم، شهر سالم، زیبا و فضای سبز مهم تلقی کرد و گفت: نیاز به هوای پاک و سالم از بسیاری از نیازهای روزمره دیگر مهمتر است و برای تامین این نیاز ضروری، درخت حرف اول را می زند.

به گفته شهردار بیجار درختان اگر دارای شناسنامه و بانک اطلاعاتی باشند، همانند انسان دارای پرونده پزشکی، خیلی سریع می توان از هرنوع خسارات و بیماری برای هر اصله درخت و یا جامعه جلوگیری نمود.

وی ادامه داد: برای حفظ و نگهداری بیش از پنج هزار اصله درخت شهر، با تامین هزینه پنجاه هزار ریال برای هر اصله، اقدامات لازم انجام شد و برای این کار تمام درختان پلاک کوبی شده و اطلاعات مورد نیاز درختان نیز در بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد.

شهردار بیجار به خرید بیش از 140 میلیون ریال انواع گل برای استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: مسیر کمربندی فجر با بیش از پنج کیلومتر، بهترین فضا برای زیبا سازی و مکان مناسبی برای تبدیل به فضای سبز و گل کاری با جعبه های گل و کاشت درختان است.

پاشازاده در خصوص طرح های نیمه تمام فضای سبز پارک های الغدیر و سراب گفت: افتتاح ناقص این پارک ها کار را به تأخیر انداخت و اکنون کار فضای سبز پارک الغدیر آغاز شده است و برای زیبا سازی پارک سراب نیز کار ساخت برج نوری با 21 متر ارتفاع آغاز شده است.

وی در خصوص حاشیه شهر و لزوم توجه به این مناطق افزود: اصلاح و زیباسازی پارک های کوی پردیس و 22 بهمن آغاز شده است و اقدامات اجرایی راه اندازی پیست اسکیت و زمین فوتسال کوی پردیس نیز شروع شده است.ک/3

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا