گوناگون

شهرهای جنوبی خوزستان درآستانه شهادت امام موسی کاظم(ع) سیاهپوش شدند

81174382 5713332

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم موحد شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، دارخوین، مینوشهر، چوئبده و اروندکنار در جنوب استان خوزستان از پنجشنبه شب با برگزاری آیین های سوگواری به عزاداری سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) پرداختند.

بیرق های سیاه بر سردر مساجد، مدارس، مراکز آموزش عالی، ادارات، حوزه های علمیه، حسینیه ها و تکایای شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، شادگان، مینوشهر، چوئبده و دارخوین نصب و این اماکن یکپارچه سیاه پوش شدند.

مردم شهیدپرور جنوب خوزستان در این آیین ها با نوحه خوانی و سینه زنی در مظلومیت شهادت امام هفتم شیعیان (ع) اشک ماتم ریختند.

انبوه مردم متدین آبادان با جامه های سیاه، دسته های سینه زنی و زنجیر زنی را در خیابان های این شهر همراهی کردند و بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

خرمشهر در جنوب خوزستان از بعداز ظهر روز پنچشنبه نیز غرق در عزا و ماتم بود و مردم این شهر در تکایا و حسینیه ها با به راه انداختن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به عزاداری پرداختند.

مردم شریف و متدین این شهرها شب گذشته با شرکت در آیین های سوگواری شهادت امام موسی کاظم (ع) به عزاداری پرداختند.

هیات های مذهبی، حسینیه ها، تکایا و هیات امنای مساجد شهرهای جنوبی خوزستان شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در عزاداری حضرت امام موسی کاظم (ع) بودند.

آیین سوگواری در مدرسه علمیه امام صادق (ع) و حسینیه فاطمیه (س) به مدت سه شب برگزار می شود.

حضرت امام موسی کاظم (ع) با خرمای زهرآلود توسط ˈ سندی بن شاهک ˈ در زندان مسموم و به شهادت رسید.ک/4

7279/7103

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا